Guldkorn

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Schrink - 25 oktober 2009 21:06

November:

Kolla in trailern på En julsaga, en 3D-fillm med Jim Carrey. Den ser ut att vara riktigt bra. Premiär 6 november.


December:
Avatar. Om den är så tekniskt avancerad som det sägs kan den nog slå sig in bland topp-tre-filmerna för intäkter (just nu är det Titanic, Konungens återkomst och Dead man´s chest).


Nördkunskaper:

När det gäller största intäkterna i förhållande till penningvärdet är det andra filmer som gäller.

1. Borta med vinden

2. Snövit

3. Bambi

Av Schrink - 25 oktober 2009 19:16

Vi åt middag på TC igår kväll, lämpligt långt från musicerandet. Det var riktigt gott. Vi var fyra personer, vi tog alla olika rätter och jag tror alla var nöjda. Själv åt jag halstrad fjordlax, till det ett glas av husets ekologiska, Caldora Montepulciano dÁbruzzo (rött till fisk det går också bra). Dottern åt lasagne med svamp och parmesan, de övriga i sällskapet Grillad entrecote respektive lammbringa med trattkantareller.

Av Schrink - 25 oktober 2009 18:19

Ja, nu har jag läst den, boken jag väntat på i typ fem år. Och nog är det bra. Men, tyvärr, lite väl lik DaVinci-koden i upplägg. Dessutom är själva gåtan för lätt, jag förstod Vem och Var med en gång (och jag vill påpeka att jag inte är bättre än nån annan på att lösa deckargåtor i förväg så det här kommer många att lösa lika fort). Det drar ner betyget men ändå är ju Dan Brown en mästare på att få oss att koppla ihop ords ursprung, legender och historia till något intressant.


Till "Dispensären" (om du läser detta) kan jag säga att det är inte så mycket övernaturligt som du tror, jag tycker du ska läsa den. För övrigt hoppas jag att operationen gick bra. Tänk ändå så tur i nuläget att du är mer förtjust i böcker än slalombackar.


Betyg 6/7

Av Schrink - 25 oktober 2009 12:34

Bilder från Fristads spelning i går kväll på pub Freja / jazzfestivalen i Umeå.

Saxofonist och EWI-ist Samuel Muntlin, Sång och rhythm guitar Simon Reinikainen, John Eklund lead guitar, Johan Lundberg bas och Eirik Fernando Tollefsen trummor. (samt en gästtrumpetare)

www.myspace.com/fristad

    

Av Schrink - 25 oktober 2009 07:19

Jag har nu läst halva Den förlorade symbolen. Upplägget är nästan identiskt med DaVinci-koden, känns kanske lite upprepning. Men hur bra en bok är beror ju mycket på slutet, i alla fall när det gäller deckare. Så jag hoppas verkligen att lösningen inte är så uppenbar som jag i nuläget tänker att det ska vara. För så har Dan Brown inte lyckats övertyga mig igen. Men som sagt, hälften kvar.

Av Schrink - 25 oktober 2009 00:12

Elsa Blå är ett ungt gäng som spelade på pub Freja. Ganska bra faktiskt. I några låtar läste en av musikerna poesi under ackompanjemang av de övriga, stämningsfullt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards