Guldkorn

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Schrink - 15 oktober 2009 22:48

Erik Saade från gruppen What´s up, Jessica Andersson, Erika Selin är några som sägs ha sjungit på demos som gått vidare till Melodifestivalen. Jag vet inte hur Erik Saade låter, de andra är väl rätt tråkiga namn i mitt tycke. Selin kan kanske växa på sig innan det är dags om hon nu får chansen.


Man skulle ju önska att Björkman kan övertala bra artister. Sahara Hotnights, Amanda Jensen, Sara Löfgren, Hammerfall, Brolle, Rolandz (om det nu måste vara med nåt dansband, men många gillar ju denna typ av musik), Helen Sjöholm.

Av Schrink - 15 oktober 2009 18:09

Efter en andra lyssning på de låtar jag markerade igår har vissa fått åka i sopkorgen.

Kvar har jag dessa tolv låtar:

44 - Lite etnopop som jag ju gillar, bra sång. Den här låten håller

48- Hon sjunger bra, powerballad med lite, lite Nightwish-stuk (nu får jag nog på skallen av Nightwish-are)

49 - Rätt ok i sin genre och han sjunger rätt bra

57 - lite dansk touch. Får väl hänga med ett varv till, gissar att det inte blir den låt jag skulle välja

58 - Den här enkla lilla saken är jag rätt förtjust i. Stor Rybakvarning på själva låten dock

62- Sjunger rätt bra, rätt utseende också (om det är hon på bilden som sjunger) även om det inte borde spela roll.

86- Får ett varv till. Mysig, kan nog arrangeras till en hyfsad låt

112- Den här håller. Bra sång

132- Får hänga med en bit till.

157- Fin röst. Enkel melodi men rätt fin.

158- Det här är ju egentligen en typisk dansbandstryckare. Tjejen sjunger lite nasalt men låten har nåt ogreppbart

       som jag gillar. Borde bli bättre på engelska.

159- Etnopop-grupp som sjunger bra. Härlig rytm. Bra.





Av Schrink - 15 oktober 2009 17:31

Nu kan man läsa på Västerbottenskuriren att Erika Sehlin, västerbottning och deltagare i Idol, sjunger på en av de demo som gått till Melodivestivalen. Tydligen ska tv4 ha godkänt hennes deltagande i Mello om Björkman tycker att hon passar som artist. Han torde nog vilja vänta och se hur det går för henne några veckor i Idol.

Av Schrink - 15 oktober 2009 07:42

Jag fick min svininfluensavaccin igår. Jag har haft rätt ont i armen inatt. Men själva injektionstillfället är ett moment som skulle platsa i vilken TV-sketch som helst. Jag hade en blus med lite snäv linning under bysten. Skulle försöka krånga ut ena armen utan att behöva ta av hela blusen (behån var av typen lite för lös resås, hasar upp vid minsta rörelse, inte så kul när två jobbarkompisar står för själva injicerandet). Först prövade jag höger arm (man ska helst ta på  den arm som inte är dominant, i mitt fall höger) men jag har axelvärk och fick inte alls ut armen. Ingen fara sa de trygga sjuksköterskorna. ta vänster istället. Sagt och gjort, ut med vänster arm. Jo pyttsan. Vid det här laget var jag nog lite stressad och det slutade med att armen fastnade på magen, precis vid den snava linningen. Jag hoppade och joxade men fick till slut be om hjälp för att få ut armen. Man skämtar ju bort sånt här men det var faktiskt riktigt pinsamt. Och nu har jag dessutom värk i båda axlarna plus en del andra leder, möjligen en liten biverkning, möjligen skulle jag ha haft ont i alla fall.
Men jag står fast vid att man ska ta vaccin i såna här lägen, och inom sjukvården har vi ett ansvar att inte sprida vidare om det går att undvika.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards