Guldkorn

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Schrink - 30 oktober 2009 21:29

Så bra Erik var. Det tyckte min dotter också men maken har en tendens att hålla på Rabih (som jag tycker är extremt slätstruken och som ALDRIG kan bli en artist som håller i längden). Mariette gjorde tyvärr sitt sämsta framträdande, annars tycker jag att hon bredvid Erik och Calle är bäst. Tove har ju stor utstrålning men röstmässigt tycker jag inte hon kan mäta sig med de tre jag håller för bäst.

Av Schrink - 30 oktober 2009 17:45

Jag tror vi köpte det här rödvinet i Tyskland på väg till Kroatien. Det är ett lätt rödvin med lite mandelsmak. Fruktigt med ganska kort eftersmak. Rätt okej vin för priset (kostade kring 50). 6/10

Vin
Av Schrink - 30 oktober 2009 17:20

The box är en thriller/skräck med Cameron Diaz och James Marsden. Plötsligt en dag får de ett paket. Paketet innehåller en knapp. Det gäller att göra kloka val. De kan få en stor summa pengar men då kommer någon i världen att dö...

På trailern ser den bra ut men det är svårt att veta med såna här filmer, ibland klipps alla spännande delar ihop i trailern och sen är filmen rätt medelmåttig. Jag kommer nog att se den fast jag inte gillar skräckfilm, det är ju i alla fall ingen splatterfilm. Regissör är Richard Kelly (regisserade Donnie Darko).


Premiär 6 november.

Av Schrink - 30 oktober 2009 17:14

Trailern till Så  olika har jag sett på bio. Många av Sveriges bättre skådespelare är med, till exempel Ingela Olsson (som var så bra i Såsom i himmelen), Philip Zandén, Rolf Lassgård, Johan Widerberg men också lite oväntade namn som Siw Malmqvist. Den här filmen går på förhandsvisning nästa vecka och har premiär den 6 november. Regissör Helena Bergström

Av Schrink - 30 oktober 2009 17:12

Äntligen - not. Sjätte filmen i den (förlåt alla skräckfilmsälskare) urusla Saw-serien. Trailern utlovar en tämligen likartad historia som säkert kommer att falla saw-älskarna i smaken.

Av Schrink - 30 oktober 2009 17:02

Om man tittar på trailern till En julsaga får man nog intrycket av att det blir något riktigt sevärt. I rollerna framför allt Jim Carrey men även Gary Oldman har en liten roll. Robert Zemecki regisserar och den kommer att köras som både 3D och 2D. Premiär i Sverige 6 november.

Av Schrink - 30 oktober 2009 07:36

Det är tur att svininfluensan inte är mer farligt än en vanlig influensa. För tänk om det har varit 40% dödlighet eller (som ebola) mycket högre dödlighetsprocent. Jag tycker den här så kallade massvaccineringen är en bra övning som tyvärr visar på en urusel beredskap. Vem, när och var är viktiga frågor kring vaccinationen. I vår familj inkl barn och deras familjer så är det bara jag som erbjudits och tagit emot vaccin ännu.

OM det skulle ha varit en riktigt farlig virus hade 40% av drabbade ungdomar legat staplade i någon lagringslokal, vissa yrkesgrupper som lärare, dagispersonal likaså (det smittar ju lättare på dagis och skola iregel pga närhet etc). Industin hade fått gå på kraftig sparlåga och vi hade inte kunnat ha en fungerande ekonomi. DÄREMOT skulle det finnas gott om folk som behöver hemtjänst, sjukvård m.m för en miljon riskpersoner har vaccinerats.

Nu låter det som om jag inte tycker att människor har lika värde och SÅ MENAR JAG INTE. Men i ett riktigt krisläge måste man ju se framåt och då måste det ju vara vissa yrkesgrupper och barn/ungdomar som ska gå först, arbetsföra vuxna generellt i andra hand och först sedan gamla och riskgrupper (en del torde tillhöra de första grupperna och ska då givetvis höra till den gruppen istället). För samhället måste ju fungera även om många procent faller ifrån.


Det är ofattbart att man inte via skolorna har vaccinerat ungarna innan höstlovet. Sedan skulle den stora massan bara ha fått ett kuvert som vid valet med plats var de ska bege sig och när, för att få sin vaccin. För om det verkligen gäller, om det blir en riktigt svår viruspandemi, då MÅSTE folk fatta att man ska vaccinera sig, inte bara för sin egen skull utan främst för samhällets överlevnads skull.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards