Guldkorn

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Schrink - 27 oktober 2009 20:15

De har slagit av centralvärmen på grund av vägarbete. Hela dagen. Jag hade glömt bort detta och började tro att jag skulle få feber, jag frös så. Men frossan hade alltså andra orsaker. Jag går nog och lägger mig under täcke och ser en film. Måste somna tidigt ikväll jag har nattarbete imorgon om det vill sig illa.

Av Schrink - 27 oktober 2009 16:16

Jag var på besök hos dotter och dotterdotter idag (dottern syns på fotot längst upp). Hon är just nu inne i rollekar. Mamma får alltid vara bäbisen.

"Mamma, du är bäbisen.....du, barnet, har du riktigt stora tissar?".


Nog är ungar bra härliga





Av Schrink - 27 oktober 2009 07:15

Vi har verkligen dragit vinstlotten denna höst. Precis utanför vårt balkongfönster görs en stor vägförändring. Det började lite lugnt med att man grävde några gropar och lade en metallskiva över, en sån som bilar kan köra över. Det lålter varje gång en bil kör där  och har väl väckt oss några gånger. Men nu börjar de borra och leva rövare riktigt tidigt, senaste kl 6 är de i full gång. Det stora problemet är att jag aldrig kunnat sova med stängt fönster. Så nu får vi se, om ombyggnationen tar lång tid finns det risk att vi måste byta rum, Vi har ett mindre sovrum som vätter mot innergården.


Nåja, det är ju ändå små problem i jämförelse med sånt som gör livet verkligen tufft. Och idag är jag flexledig, det uppväger en hel del. För övrigt har jag funderat om inte arbetsgivaren någon gång ångrat införandet av flexklocka. Jag tror inte de hade trott att det skulle bli så mycket flex, att vi stannar kvar en kvart där, en halvtimme där och att det snabbt blir många timmar. De har ju försvårat uttaget också, nu får man inte ta flexledigt i samband med annan ledighet eller när man är sjuk (vilket jag egentligen inte förstår vad de vinner på. Det gör ju att sjuksiffrorna blir för låga). Men vem förstår sig på Landstinget?

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards