Guldkorn

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Schrink - 26 oktober 2009 22:46

Jag måste bara ge ett TV-tips. Jag har sett båda säsongerna av Lark rise to Candleford. Det är en mycket bra serie, en 1800-talshistoria med mycket charm. Till och med äldsta dotterns man gillade den och han brukar aldrig gilla såna här filmer/serier (han gillar mest svartvita polska filmer filmade med handkamera--nej, ett litet skämt bara men han och jag har inte riktigt samma filmsmak iregel).


Den här serien är i alla fall riktigt riktigt bra.

Av Schrink - 26 oktober 2009 21:18

Sök på Youtube Fristad Jazzfestivalen. Där ligger flera klipp från i lördags. Två av låtarna kommer på EP-cdn i november.


Av Schrink - 26 oktober 2009 20:43

Jag har köpt biljetter till min son (julklapp som han vet om) till House of metal, inomhusfestival i Umeå med hårdrock av lite tyngre slag. Skulle nog knappast uthärda två kvällar själv med denna musik men det är väl en åldersfråga (min mor gillade nog inte Deep Purple och Black sabbath som jag spelare rätt mycket). Hypocrisy och Lamb of God är de två band sonen mest ser fram emot. Han såg Lamb of God i Köpenhamn i somras då de var förband till Metallica och han tyckte de var så bra. Själv får jag mardrömmar av sån musik. Men det är ju kul att det kommer lite kända band till Umeå.

Av Schrink - 26 oktober 2009 19:24

Om nu inget strular så har jag fått köpa riktigt bra parkettplatser till melodifestivalsfinalen i Globen. Dyrt blev det, men det blir ju så att man inte vill ha sämre platser än året innan. Och ifjol satt vi rätt bra till. Nu är det så bra platser att vi nog måste tänka på hur vi klär oss...

Nu är det barra fem månader kvar---

Av Schrink - 26 oktober 2009 07:12

Efter en trevlig helg med en extra sovtimme är det nu dags för vardagen. Eftersom min kropp inte ställt om till vintertid ännu har jag hunnit sitta och skissa på en hemsida. Min dotter kommer att starta försäljning av unika exemplar av datakonst (på tavla, tröjor m.m.) Hon ska först börja med provförsäljning, hon är mycket duktig på datadesign. Hennes bror kommer att bistå med handritade figurer, nägot han har lärt sig till fulländning under ändlösa tråkiga skoltimmar (kollegieblock fulla med sånt, tomma på grammatik, historia eller vad den nu kan ha varit).


Jag kommer att återkomma med bilder som de gjort.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards