Guldkorn

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Schrink - 24 oktober 2009 23:46

Det var ju för Fristad vi gick på Jazzfestivalen. Och de var så bra (tala om subjektiv bedömning). De hade jazzat upp sina låtar och Simon hade skrivit en jazzlåt speciellt för ikväll. Mycket bra gensvar från publiken och fick spela extralåt (I shot the sheriff). Samuel Muntlin var enorm på sax och Tollefsen gjorde ett verkligt bra trumsolo. Men när ska de överraska med den cover jag har tipsat dom om??? (hemlig låt)

Av Schrink - 24 oktober 2009 23:43

Avishai Cohen spelar kontrabas. I sällskapet fanns även en grym slagverksmusiker (heter det så?), en pianist, en som spelade stränginstrument och en kvinnlig sångerska m.m De var riktigt bra, men även här var det ju inte alls min typ av musik. Vissa stycken var ändå rätt harmoniska. Sen kom nån sån där plong - paus - plong igen och jag blir helt kaotisk inombords. Men på det stora hela var det ok. Jag tittade bara på klockan två gånger på nästan en och en halv timme (vi hade bokat bord på TC och jag ville inte komma för sent, särskilt som jag var riktigt hungring).

Av Schrink - 24 oktober 2009 23:41

Jag är amatör, nej jag är under amatörnivå när det gäller jazz. Men idag har jag faktiskt varit på jazzfestival.

Kl 17 såg och hörde vi Iro Haarla spela harpa. Ursäkta nu alla jazzälskare men det var fruktansvärt dåligt. Vilken nervös musik, två plong och så två sekunders tystnad och sen ett plong igen. Jag är en alldeles för enkelspårig människa för detta.

Av Schrink - 24 oktober 2009 10:58

Några av de bästa uppläsarna av ljudböcker, Rabeus, Ewerlöf och Bolme bojkottar för att de plötsligt får fast gage istället för provision. DETTA BÖR STÖDJAS AV ALLA OSS SOM LÄSER TALBÖCKER. Det här är några av de absolut bästa uppläsarna (Ewerlöf är personligen en stor favorit som kan lyfta vilken medelmåttig bok som helst), de bidrar starkt till försäljningen. Har du försökt lyssna på uppläsningarna som görs för synskadade? Det låter som TV-hallåor som läser och det lyfter INTE historierna. Svenska kulturarbetare av olika slag tjänar inga mångmiljonbelopp och bör få rättvis betalning för sitt jobb där de ju sätter sitt "vattenmärke" genom sin röst.


Jag ska då undvika att köpa dessa ljudböcker (även låna dem för även det ger intäkter).

Av Schrink - 24 oktober 2009 02:08

Imorgon har jag dagpass till jazzfestivalen i Umeå. Kommer att gå på kanske tre framträdanden, bla Avishai Cohen (har platsbiljett också, det torde behövas) och så förstås Fristad (ska jag vara ärlig är det därför jag köpt biljetten för jazz är inte min grej alls). Återkommer med lite omdömen på söndag. Vi ska väl äta lite gott också hoppas jag.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards