Guldkorn

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Schrink - 17 oktober 2009 22:38

Snart kommer man att reducera antalet låtar till 100. Förhoppningsvis rensas rätt låtar bort och det blir lite mer överskådligt. Jag har bestämt mig för att avvakta med fler lyssningar tills dess. Jag kommer nog att rösta men inte förrän antalet bidrag är nere i rimligt antal. Nu räcker det ju med att nån satsar några tusen på sin egen låt så kommer den vidare. Sist jag var inne på sajten hade cirka 12 000 röster lagts. Utspritt på 181 bidrag behövs alltså inte så många röster för att stå emot första gallringen.

Av Schrink - 17 oktober 2009 18:12

Jag och min man har varit på bio. Bröllopsfotografen är en svensk dramafilm (vi trodde nog att det var en komedi pga klippen i trailern) och en värmländsk kille som vill bli fotograf. Pga en skuld till en avdankad skådis (Kjell Bergqvist som göra såna här roller så bra) åker han till Stockholm för att fota ett bröllop. Där träffar han Astrid som också är fotograf (Tuva Novotny, i mina ögon något överskattad skådespelare).


En hyfsad film men långt ifrån samma klass som min svenska favoritfilm Såsom i himmelen. Betyg 5/10 (man hade kunnat klippa bort en halvtimme av sista halvan, filmen hade tjänat på det, inte blivit så seg.

Av Schrink - 17 oktober 2009 12:12

Under en båttävling skjuts en av männen, en förmögen man. Mycket cirkulerar kring en båtklubb men även kring ett patent som för en billig peng sålts. En av utredarna har inte så harmoniskt liv med sin man, röntgenläkaren. Hon har ärvt ett hus som maken absolut vill sälja så de ska kunna köpa en villa i ett finare område. Själv är hon väldigt tveksam.

Typisk svensk deckare, särskilt svensk deckare skriven av kvinnlig författare. Men jag gillar såna här, i lagom portion. sticker inte ut på nåt sätt men trevlig. Sen läser Katarina Ewerlöv och hon kan lyfta nästan vilken historia som helst. 4/7

Av Schrink - 17 oktober 2009 09:54

På gylleneskor, där de nog har bättre direktkontakt med hela evenemanget, verkar de inte vara så säkra på att den som framför web-bidraget ska framföra det i Mello. Det ger ju det här med låtarna en helt annan vinkling. Här är låtar som vid första lyssning varit bra, men med något svaga framföranden:

77, 23, 29, 31, 51, 133, 162. Måste lyssna ytterligare en gång, det blir nog under helgen, för jag har inte så mycket annat inplanerat (möjligen Bröllopsfotografen om jag lyckas lura med någon).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards