Guldkorn

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Schrink - 16 oktober 2009 22:48

Jag tror ju att Camilla klarar sig men jag hoppas att det inte blir så. Hon har så mycket at bortskämd söt liten tjej som jag bara inte kan med. Urk

Av Schrink - 16 oktober 2009 22:12

Michael Jackson-tema är ju inte det lättaste. Och flera gjorde rätt mediokra framträdanden, inte minst den rara favoriten Tove. En extrem uppryckning dock av Eddie som jag nog tyckte var bäst ikväll tillsammans med Erik och Mariette. Även Reza var ju bra, hon har fantastisk röst men kanske inte den där stjärnutstrålningen. Klart sämst var Camilla som jag tror aldrig kan bli nåt annat än möjligen dansbandssångerska.

Av Schrink - 16 oktober 2009 15:17

En konstprofessor har tydligen skapat konst genom att ligga och sova i en ICA Maxi-butik. Jag måste ju vara extremt okunnig om konst men jag tycker att konstbegreppet har spårat ur. Det går ju hitta på i princip vad som helst och sedan kalla det konst. Är det titeln, konstprofessor eller studerande på konsthögskola, som definierar vad som är konst. Kanske är det konst att en ambulans krockar med en personbil under utryckning. Kanske är det konst när en kändis fixar till en kokainlina och råkar bli fotograferad. Kanske är det konst när grannens hund gör sina behov på min gräsmatta.

Alltså, jag tycker nog de gamla goda tiderna var bättre när det gäller sånt här. Men i ärlighetens namn, det finns ju folk som målar också, eller skapar bilder i datorn. Mycket mer "konst" i mina ögon.

Av Schrink - 16 oktober 2009 11:13

Jag hade tänkt köpa biljetter till Buddy Holly-turnén. Man måste ju vara inne på sajten precis när biljetterna släpps, har viss rutin på detta. Fick två biljetter till rad 2. Men när jag knappat in kortnumret kom "sidan kan inte visas" upp. Jag var fortfarande inloggad men bokningen är borta. Nästa försök blev rad 12 och då blev jag så irriterad så nu struntar jag i att köpa några biljetter. Jag har bokat via Live Nation en gång och det fungerade mycket bättre. Men de har ju färre evenemang.

Av Schrink - 16 oktober 2009 07:52

Några har bloggat på Gylleneskor kring web-jokrarna. Nr 27 föreslog någon. Men det är ju som en parodi på Gyllene tider, både låten och gruppen. Nr 104 hade någon annan som favorit. Den låten är inte så dum men det förutsätter ju att Björkman sätter in nån annan sångare. Och jag tror det är tänkt att dessa låtas ska sjungas av sina upphovsmän. Är inte den här iden sprungen ur Marie Lindbergs succe för två år sedan och vad hade den låten varit utan en charmig amatör vid micken. Inget.

Av Schrink - 16 oktober 2009 07:41

Det går en förhandsvisning på SF nästa vecka, Zombieland. Den har fått rätt bra betyg i USA, på imdb drygt 8 av 10. Jag har fyra biljetter, gissar att sonen är mer inspirerad att gå än jag själv. Det ska vara en skräckkomedi, Woody Harrelson, som ju är rätt bra, spelar en av de större rollerna.


Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards