Guldkorn

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Schrink - 29 november 2009 16:28

Snöfritt, ingen hemma, själv har jag jobbat och har jour till kl 20. Så var ska man då hitta adventsstämningen. Har försökt med tänt ljus till fikat (som dessutom bestod av saffransbulle) men ..nja, inte ser man tomten bakom hörnet precis.


Ikväll när jag blir ledig ska jag sätta på doftljus med kanel, sätta på lite stämningsfull musik och börja göra listor över julklappar (normalt brukar jag ha handlat mer eller mindre klart vid första advent). Där har jag i alla fall lite idéer och jag har köpt en present till sonen och kombinerad julklapp o födelsedagspresent till makens sonson (det blev kombo pga priset).


Pu vad jag klagar. Upp med hakan nu. Jag har ju faktiskt Veronika von Schenks deckare Kretsen bredvid mig (och den var nominerad i deckarakademins stora pris). Det som grämer mig mest just nu är att jag hade tänkt hinna och orka gå på utställning där en arbetskamrat ställer ut. Men jag hoppas hinna se senare i veckan.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards