Guldkorn

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Schrink - 8 november 2009 20:43

Det är sällan man ser såna programledare som Fililp och Fredrik, de har verkligen hittat sin nisch. Fredrik har så kort stubin (om han spelar så gör han det bra). Hoppas de vinner ikväll.

Av Schrink - 8 november 2009 16:55

Det sa alltid min mor och det är sant. Jag skulle handla till middagen. Precis när jag handlat färdigt och kört 200m ringde sonen, vissa ytterligare ingredienser saknades. Eftersom två mataffärer ligger på rad körde jag snabbt in på nästa, det gick rätt fort. Tillbaka till bilen, startade motorn och... förstås hade jag glömt gorgonzolan. Det var bara att stanna, springa in, hämta, köa (för tredje gången), betala och sedan hem. Hade tänkt svänga förbi och hämta dottern och hennes kille men de var förstås inte färdiga. Skulle hämtas om en kvart. Så nu sitter jag och skriver en stund medan jag väntar på nästa tripp. Om jag inte glömmer bort dem.

Av Schrink - 8 november 2009 14:39

Idag röstades När vi har landat ut ur webbjober-tävlingen. Synd. De två låtar som legat etta resp tvåa de senaste två dygnen är väl inga av mina favoriter, men det är ju så det brukar vara. Jag står fortfarande fast vid att låt 44 var bäst.

Av Schrink - 8 november 2009 11:21

Man kan nog tycka att jag är beräknande... Jag gav min man en deckare i farsdagspresent, givetvis av en författare jag själv tycker om (Erik Thulin, har väntat länge på hans nästa bok). Men som den goda hustru jag är vill jag uppmuntra hans ganska nyligen väckta läslust. Sen tycker jag faktiskt inte att han är min pappa så det var mer en ploj, det är väl barnen som ska uppvakta på farsdag, inte frun.


För er som inte läst Thulin kan jag varmt rekommendera böckerna. Han har tidigare släppt Det femte laboratoriet och Mordbibeln, två gastkramande deckare med bra karaktärer. Nu har alltså Spiggen kommit också som bland annat handlar om att en ubåt försvinner.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards