Guldkorn

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Schrink - 4 november 2009 23:21

Förhandsvisning på bio, svenska filmen Så olika. Många bra skådespelare, Rolf Lassgård var riktigt bra. Filmen handlar om två systrar, den ena jobbar med TV-produktion, den andra har precis blivit finansborgarråd i Stockholm. Runt dem förändras många relationer, det är en riktigt feel-good-film faktiskt, om än den känns lite för pretentiös i vissa delar. Men klart sevärd. Betyg 7/10

Av Schrink - 4 november 2009 19:46

Nu läser man att åtminstone en av låtarna framförs av en artist - bara inte signad i Sverige. Då skulle ju Springsteen kunna ställa upp rent teoretiskt. Sånt här gör mig irriterad för då blir det inte spel på lika villkor. Låten How sjunker alltså på min lista (det är hon som inte kan sjunga s och eftersom hon redan uppträtt i isländska Melodifestivalen sjunger hon ju själv om hon vinner).


F ö är det inte bara jag som hört Roxette-låten It must have been love i Love for people.

Av Schrink - 4 november 2009 19:16

Nu har jag försökt rangordna webbjokrarna och försökt bortse från sångprestationer odyl (men det är svårt) och satt betyg 1-5.

1.Hot for the night. Enda rockiga låten. Enkel men härlig rytm så det blir min etta. Betyg 3+

2.Break free. Glad dansk-pop. Typisk eurovisionlåt. Betyg 3

3.How Lite enformig text men annars nog så bra låt som de som brukar vara med i Melodifestivalen. Betyg 3

4.I´ll make you want me. Trevlig poplåt. Betyg 3

5.Come and get me now. Svårt att se den här på scen. 2+

6.När vi har landat. Sjunger bäst (men det skulle jag ju inte bry mig om). Dansband men rätt ok som sådan. Betyg 2+

7.My kind of love. Mitt tjat om Alcazar-ish. Tråkig men den är ju inte dåligt gjord så det blir betyg 2 ändå

8.Love for people. Melodin påminner för mycket om Roxette. Betyg 2

9.Kärleken vänder allt. Tråkig, vad mer kan jag säga. Betyg 1+ (den är ändå bättre än Lite sex...)

10. Lite sex och lite spex. Outhärdligt dålig. Betyg 1-


Det verkar som om rangordningen ändras ganska snabbt, nu när jag skriver detta leder Break free. Hot for the night tvåa. Så just nu ser det ok ut.

Av Schrink - 4 november 2009 14:28

Håll i hatten för här kommer de tio kvarvarande bidragen (i aktuell placering):

1.Love for people

2.My kind of love

3.Break free

4.Kärleken vänder allt

5.I´ll make you want me

6.Come and get me now

7.Lite sex och lite spex

8.How

9.När vi har landat

10.Hot for the night


Hon ska väl inte sjunga själv?????

Kan inte lyssna just nu pga vårt internetproblem (kan ju inte sitta och lyssna på arbetstid)

Av Schrink - 4 november 2009 10:19

Min favoritrecensent alla kategorier är Markus Larsson på Aftonbladet. Han gottar sig idag åt att Darin blir joker (det har ju inte varit bara succeartade jokrar genom åren). Han slutar sin artikel med: Just nu kan Brolle och Jerry Williams vara troliga kandidater. Men ni vet hur det är. Tills jokrarna är offentliggjorär allt och alla aktuella. Inklusive din dörrmatta.


Brolle skulle vara ok, Laleh, Sahara Hotnights, Hammersmith. Men jag gissar att många nobbar. Det är synd för det är när de stora artisterna nobbar som det blir lite mediokert.

Av Schrink - 4 november 2009 10:10

Helt otippat var det väl inte, mer om han skulle acceptera. Men nu är det i alla fall klart att Darin blir joker i melodifestivalen. Även om det inte alls är nån av mina favoriter så känns det som ett ok val, skulle nog kunna göra sig bra utomland också. Och så är det ju inte dansband (hoppas vi slipper såna i Mello i år, det räcker med Dansbandskampen)

Av Schrink - 4 november 2009 09:40

Vi förlorade internet i måndags (skriver från jobbet, vi har fikarast), man blir lite rädd över hur beroende man blivit av internet. Sonen skulle ha busskort...ja visst, jag för över pengar- Nej, det går ju inte. Du får gå hem fyra kilometer från stan. ... Ska vi gå på bio, ja visst, jag bokar biljetter - Nej, det går ju inte.


Plus att jag är google- och imdb-beroende. Alltid frågor jag måste ha svar på. Jag tror dessutom att vår samfällighet gjort ett misstag med internetbytet så det kommer att ta tid. Jag tror inte vår dyrt inköpta fiberoptik kommer att gå använda.

Av Schrink - 4 november 2009 09:37

Jag har lyssnat på Katarina Ewerlöf (bra som alltid) läsa Rött stoft. En typisk engelsk deckare där en ung arkeolog hittar skelettdelar. Strax därpå skjuts en äldre kvinna till döds, vådaskott? Ytterligare förvecklingar förstås, inget gastkramande men vanlig rejäl deckare. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards