Guldkorn

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Schrink - 7 november 2009 21:55

Vi har bara sett korta klipp när vi zappat tidigare men ikväll såg vi hela Körslaget (Dansbandskampen är ju så otroligt långtråkig och banden var roligare ifjol ändå). Hur kunde team Pontare åka ut, de sjöng ju klart bäst. Team Stefan sjöng inte samstämmigt (eller vad det nu heter) och koreografin var klart sämst. Det är svårt jämföra team Ola med de andra för det var en helt annan stil. Men jag tycker nog att Pontare och Ola skulle ha varit i final. Men jag kommer inte att ligga sömnlös för detta.

Av Schrink - 7 november 2009 18:25

Annie flyr med sin son ut till fyren på den isolerade ön utanför Fjällbacka. En man hittas också mördad, helt oförklarligt. Här finns många trådar att dra i, ett syskonpar som jobbar tillsammans med kommunen för att bygga en stor spa-anläggning, Erikas syster som ligger helt apatisk efter att ha förlorat sitt barn. För att inte tala om stackars Madeleine.

Erikas man, polisen Patrik är förstås i centrum i den här ganska invecklade historien. Det finns en del lösa trådar men det är en spännande deckare som man gärna sträckläser (vilket jag sällan orkar, jag blir fort trött i ögonen och läser ganska långsamt). Tillsammans med Tyskungen är det här Läckbergs bästa. Har hon måhända fått inspiration av Johan Theorin? Lite "nattfåk-känsla"

Betyg 6/7

Av Schrink - 7 november 2009 18:22

Idag röstades Siberia ut från webbjokern. Låten var ok men sen är det ju det där att de är artister sedan tidigare, bara i andra konstelationer. Hade nästan trott att När vi har landat skulle åka ut. Tur att det inte blev så för jag är lite förtjust i den där typiska schlagern, särskilt videon gillar jag.

Bloppis-annons
Av Schrink - 7 november 2009 12:25

  

Mycket prisvärda eye/lip liners.

Finns i flera färger:

  • Svart
  • Mörkbrun
  • Mörkt vinröd
  • Mörkt rost

16 kr för en, 31 kr för två, 45 kr för tre, 58 kr för fyra.

Frakt 10 kr oavsett antal.






Övrigt (Personligt), Säljes - Umeå (Västerbottens län)
Pris:    16:-
Telefon:    0737240932
Av Schrink - 7 november 2009 11:09

Jag vaknar ju före de andra i familjen på helgerna. Smög upp, gjorde en stor kopp kaffe och kröp upp i soffan med Camilla Läckbergs bok Fyrvaktaren. Och äntligen kan jag koncentrera mig för att läsa. Finns det nåt mysigare än en sån här morgon (förutom det vita som ligger på gräsmattan och som jag hoppas försvinner snarast). Återkommer med lite synpunkter så småningom.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards