Guldkorn

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Schrink - 15 november 2009 22:09

Nu när webbjokern äntigen är utsedd borde väl artisterna släppas, det brukar ju göras vid denna tid. Har kollat lite på nätet och vissa låtar verkar man vara ganska eniga om när det gäller framförandet. Andra låtar finns inga säkra tips om. Namn som jag hade förväntat mig saknas och sannolikt beror en del gissningar på vem som sjungit demon. Molly Sandén nämns inte och jag hade nog väntat mig att hon skulle vara med. Sofia Jannok kan nog också ha en bra chans om hon bara är intresserad, det vore en lämplig etnisk krydda i en stor röst. Om nån av låtarna är en dansbandslåt skulle Rolandz kunna vara några som Björkman vill ha. Robert Gustavsson har så pass stor beundrarskara och det skulle definitivt vara bättre än nåt vanligt sävligt dansband (förlåt alla dansbandsälskare, jag tycker bara att de låter så likadant)


A place to stay: Jenny Silver (Öhlund), Velvet, Serneholt nämns som tänkbara

Doctor doctor: Elin Lanto (har nog sjungit demon, gjorde bra ifrån sig senast)

Headlines: Galaxy one (nämns på mer än ett ställe)

Heaven and hell: Linda Pritchard möjligen

Hippare hoppare: Dogge o andra generationen (Sååå spännande- not)

Human frontier: Neo (har hittat en Neo på youtube, manlig falsettsångare, vet inte om det är samma artist)

Hur kan jag tro på kärlek: (Erik Linder. Ska det satsas på manliga artister efter Norges vinst??)

I did it for love: Jessica Andersson

Idiot: Ingen verkar ha några idéer om detta.

Innan alla ljusen brunnit ut: Anna Maria Espinosa (här skulle kanske Sandén kunna vara ett alternativ om de tillhör

     samma skivbolag, sånt har jag ingen koll på)

Jag vill om du vågar: Pernilla Wahlgren (känns väl inte så fräscht...säger jag som är rätt mycket äldre än hon)

Magisk stjärna: Ingen vet. Jag skulle gärna se Py Bäckman, hon har gjort två lysande framträdanden i mello

     tidigare

Manboy: Erik Saade

Manipulated: Inga spekulationer. Ena låtskrivaren Sarah är visst ett namn i Australien

Road salt: Pain of salvation (rätt tung rockmusik i så fall)

Run: Erika Selin föreslås. Men hon åkte ut rätt fort ur Idol så här skulle Jannok kunna hoppa in kanske

Singel: Frispråkarn (rapp-musik?)

Stop: Sibel (ja det hoppas jag, hon gjorde mycket bra insats senaste det begav sig)

This is my life: Anna Bergendahl (vore verkligt kul, hon har en lysande röst. Antagligen "singer-songwriterlåt")

Thursdays: Lovestoned (tydligen haft hits i Tyskland)

Tonight: Okänt men man tror på manlig soloartist (vad var det jag sa, bara för att manliga soloartister vunnit

     senaste två åren)

Underbart: Kalle Moreaeus   ...eller hur det nu stavas

Unstopable: Ola. Ja det är väl rätt cementerat att det blir han

We can work it out: Man tror att Anderas Johnsson sjunger själv. Jag är inte helt säker men det vore kul. Hoppas

     han kan ge Darin en match

Yeba: Getty domain (ingen susning vilka de är)

Åt helvetet för sent: Man tror inte på Lili och Sussi (Mathias Holmgren nämns) men nog tror jag LoS gör denna

You´re making me hot hot hot: Bidraget som kom med pga diskning. Ingen verkar ha nån ide om detta.




Av Schrink - 15 november 2009 21:01

Min son är sjuk igen, otrevlig hosta och är hängig. Dock ingen feber just. Men i dessa tider börjar man snabbt oroa sig, ett fåtal har ju blivit kraftigt försämrade på kort tid. Otroligt att vaccinationen går så segt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards