Guldkorn

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Schrink - 27 november 2009 22:38

Vi ringer och röstar (nåja, än har jag inte ödslat några pengar) men i slutändan kan juryn bestämma vinnare. Hur? Jo, det är väl nån av dom som skriver låten som båda finalisterna ska sjunga i finalen. Och med den låten tror jag de bestämmer vad vi ringer på för artist. Det har varit några märkliga vinnare, särskilt Marie Picasso. Hon mer eller mindre försvann medan tvåan Amanda Jensen bara kommer att bli större och större. Och det var låten som gjorde det. Jag gissar att det blir en lätt poplåt utan höga toner detta år. Då får väl alla gissa vem jag tror de vill ska vinna.


Men ikväll regerade Erik - igen.

Av Schrink - 27 november 2009 19:03

Det är rätt ovanligt att en låt diskas så pass sent i uttagningen. "Åt helvete för sent" rök nu all världens värld efter ett bråk om vem som skulle framföra den. Låtskrivarna ville se Sara Löfgren, svt ville se Richard Wolf. Lite synd, båda dessa är bra (även om jag mycket gärna sett Sara Löfgren). Nu är det oklart vilken låt som kommer istället.

Av Schrink - 27 november 2009 17:26

Det blir intressant att se hur de fyra idoldeltagarna klarar av en större scen. Läste i Västerbottenskuriren att det faktiskt finns musikskribenter som inte vrålhyllar Tove. Skönt. Hon är mer söt och rar än bra på att sjunga tyvärr. Med Calle är det väl tvärt om.

Jag ska ikväll pröva en ny glögg, Dufvenkrooks hjortronglögg (systemvarianten), den sågades rejält i Aftonbladets glöggprovning. Men det litar jag inte på.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards