Direktlänk till inlägg 27 december 2008
Jag kommer nog inte att se fler biofilmer detta år (ev blir det Yes man...vi får väl se hur bra den är) så jag har plockat ut årets filmer. Konstigt nog är det inte alls samma filmer som filmkritikerna i tidningarna tar upp. Så är det alltid. No country for old men var väl ok men inte alls nån favorit för mig. Och att nån ens nämner I could never be your woman förstår jag inte. Däremot är det märkligt hur vissa filmer liksom blir bättre efter ett tag, andra filmer tycker man att man överskattat. The dark knight är givetvis en av årets bästa filmer men 10/10...(det betyg jag satte), var väl att ta i.
Årets bästa film tycker jag i alla fall är PS I love you.
Tätt därefter kommer Burn after reading, 3.10 to Yuma, Into the wild.
Andra riktigt bra filmer är The dark knight, Miss Pettigrew lives for a day, In the valley of Elah, Sweeny Todd... det finns fler, tycker nog det varit ett bra bioår, även om jag saknar Harry Potter.
Mari Jungstedt. En mördad man blir funnen under Gotland runt. Inte Jungstedts bästa, medelmåttig. Betyg 3/7 ...
Roslund. Bra men saknar den riktiga spänningen i slutet. Betyg 5/7 ...
Buthler Öhrlund. 4/7. Håller på vara dags att avrunda
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 |
|||
22 | 23 |
24 |
25 | 26 | 27 | 28 |
|||
29 | 30 | 31 |
|||||||
|