Guldkorn

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Schrink - 15 december 2008 17:12

Jag har lyssnat på Mord på julafton och andra deckare. Det rör sig om flera små deckarnoveller. De flesta är rätt mediokra måste jag säga, svårt hålla uppe koncentrationen. Mankells bidrag var dock bättre (jag har lyssnat på några andra liknande samlingar och konstigt nog har Mankell varit bäst även då, och då vill jag poängtera att han inte är nån favoritförfattare annars). Men som sagt på det stora hela inte värt lägga ner tid på. Betyg 2/7

Av Schrink - 15 december 2008 07:36

Tonårsberg-och-dalbanan fortsätter sina turer. Även om jag måste medge att neråtbackarna varit mindre branta under en period. I går kväll ville sonen att en kompis (som har stora problem med skolan, jag tror knappt han är där, särskilt morgnar) skulle få sova över så han skulle kunna hjälpa honom att ta sig till skolan. Stort plus, visar att han kan engagera sig i något. Han har faktiskt hållit tiderna lite bättre själv, har inte haft en sen ankomst på flera veckor. På kvällarna dribblar han fortfarande lite med tiderna, hittar på grejer för att gå ut en kvart (han säger han ska möta nån kompis som behöver prata men jag är rädd för att det är rökning). Nå, på det stora hela är det ändå bättre. Hoppas det håller i sig och att han dessutom förstår att han måste lägga på ett extra kol i skolan.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards