Guldkorn

Alla inlägg under juli 2008

Av Schrink - 16 juli 2008 20:49

Gå in och rösta på nya omröstningen om Nordens bästa deckarförfattare (icke-svenska). Förlåt att jag inte tagit med någon finsk men tyvärr har jag inte hittat nån bra. Ge gärna tips... Jag vet vem jag tycker är bäst men Norden har flera riktiga pärlor.

Av Schrink - 16 juli 2008 20:36

Min man tycker inte att vår HD-TV ger så mycket bättre bild än vår gamla tjock-tv i sovrummet. För att inte tala om DVD-filmerna. Han har köpt DHMI-sladd för rena ockerpriset och inte ser då jag nån skillnad. Men nu idag kom han stolt och visade två nyinköpta HD-DVD-filmer. Det är ju bara det att vi inte har nån HD-DVD-spelare och han förstod inte att det är skillnad. Dessutom torde ju HD-DVD snart vara borta för nog blir det blue-ray som tar över. Tror jag (som har LITE bättre koll än maken på detta. Dock måste jag säga att när det gäller att koppla ihop makapärerna är han bra att ha för det fixar jag inte).

Av Schrink - 16 juli 2008 16:54

Magnus Roosman läser Räven, hans uppläsningar brukar alltid vara ok, så också nu. En Harry Bosch-deckare, rätt spännande intrig och som vanligt hamnar Bosch lite på gränsen till det tillåtna i sina metoder och hamnar också i konflikt med överordnade mm. Inte helt självklar upplösning även om det inte är nån gätteskräll heller. Bosch sviker sällan. Betyg 5/7

Av Schrink - 16 juli 2008 14:19

Åt lunchbuffé på Mix igen, minst lika gott som förra veckan. De hade enormt goda "Danska biffar", nåt Lindströmliknande men med gurka. Sen fanns lax, köttbullar och schnitzel och så det jättegoda grönbordet. Är för mätt igen...

Av Schrink - 16 juli 2008 07:36

Jour och inte ett enda telefonsamtal, just bättre kan inte en natt bli.  Problemet är att det ändå inte går att sova, jag ligger bara o väntar och kollar så att mobilbatteriet inte laddat ur. Men lite har jag kunnat sova i alla fall och idag jobbar jag bara halvdag. Om solen fortsätter att skina tills dess vet jag vem som kommer att si tta ute och lyssna klart på Räven.

Av Schrink - 15 juli 2008 22:35

Det är trevligt med Midsomer men det är underligt att det finns några människor kvar efter alla de mord som skett. Det är ju inte jättespännande, mer mysigt (nåja, i kvällens avsnitt blev ju en kvinna torktumlad till döds, det passerar väl gränsen för det mysiga kanske). Men Midsomer hör sommaren till

Av Schrink - 15 juli 2008 21:03

Det känns jättekul att Ramona Fransson kommenterat ett av mina inlägg om en av hennes böcker. Jag håller med om att när det gäller talböcker är uppläsningen mycket viktig, vissa uppläsare kan förhöja vilken bok som helst och tvärtom. Sen är jag ju mest förtjust i lite lagom kusliga deckare med oväntat slut och periodvis är jag rätt kräsen och ger alla böcker halvdåliga betyg. Tveka inte att pröva läsa en av hennes böcker ändå för smaken är som baken.


Håller just nu på med Connellys Räven och den håller måttet än så länge. Men med ett slut som inte tilltalar mig kommer jag inte att vara nådig ändå. Så är det bara.

Av Schrink - 15 juli 2008 14:02

Det figurerar kedjebrev om pockerböcker på jobbet och givetvis föll jag för detta. Men hur kan det vara så svårt att få sex nya pers att dela med sig av en läst pocket?? Man kan ju få böcker jman aldrig hört talas om (som kan vara jättebra--- eller rena skiten förstås).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards