Guldkorn

Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Schrink - 2 juli 2008 19:06

Kirurgen är en deckare där en seriemördare härjar i Boston. Han förföljer unga kvinnor och opererar på dem innan han låter dem dö. Catherine Cordell är kirurg som varit utsatt för våldtäkt och trots att våldtäktsmannen är död liknar de nya morden tillvägagångssättet. Spännande deckare, betyg 6/7

Av Schrink - 2 juli 2008 18:46

Edward Norton som spelar Hulken är ju en mycket bra skådis. Hulken är dock inte nån av hans bästa filmer, lite seg historia till en början och sen spårar det ur i slutet. Det är han som är behållningen av filmen, inte så mycket annat. Betyg 5/10

Av Schrink - 2 juli 2008 18:42

Efter ett två dagars besök i Paris var jag och sonen i Calella cirka en vecka. Det var varmt (lagom) och Calella är en oväntat trevlig turistort, inte alls jämförbart med Mallorca eller Gran Canaria. Prisnivån ligger väl i genomsnitt som i Sverige, vissa saker dyrare (godis, läsk, pizza) och vissa billigare (vin till maten mycket billigare). Det är några gator med sedvanliga turistiska shoppingstråk men inte alls påstridig personal. Ett trevligt torg vid en liten kyrka där de hade uppträdanden åtminstone två dagar. Maten var rätt god (vi hade halvpension på hotellet och det var varierad och god mat, frukosten sämre än middagsmaten). Kan mycket väl tänka mig att åka dit igen.

Av Schrink - 2 juli 2008 07:52

Iron man som film hade jag inte tänkt se. Men då jag och sonen hade många timmar att slå ihjäl i väntan på bussen såg vi den ändå. Dessutom har jag aldrig riktigt gillat Downey Jr (förutom i filmen Zodiac där han var riktigt bra). Jag måste erkänna han är rätt ok i den här filmen också som, trots extremt överdriven historia, var bättre än jag trodde. Riktigt underhållande. Betyg 6/10

Av Schrink - 2 juli 2008 07:49

Har lyssnat på en gammal deckare av Svedelid. Hassel ska utreda försvinnandet av några ungdomar varav en sannolikt är narkoman. Man upptäcker kopplingar till en religiös sekt där medlemmarna kallas Guds rötter, ledarna är stammar och högsta ledaren är kronan. Det hela leder till mord, ett hus som brinner ner mm. Hasseldeckarna är ju ganska traditionella deckare, inga överraskningar men ändå helt ok. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards