Guldkorn

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Schrink - 5 juli 2008 18:21

Bäste norske deckarförfattaren Jo Nesbö upptäckte jag för inte alltför länge sedan. Det innebär att jag inte läst böckerna i rätt ordning. Detta är en av de tidigare där Harry Hole hamnar i Australien pga mördad norsk kvinna. Han jobbar tillsammans med en aboriginerpolis som känner både transvestiter och narkomaner. Alla Hole-deckare är spännande, det här är dock inte den bästa men bra ändå. Betyg 5/7. Har lånat Snömannen, den senaste och kommer att läsa den snart. Sägs vara mycket bra.

Av Schrink - 5 juli 2008 13:59

Det var lovat sol från 12 och framåt, i alla tidningars prognoser. Men det är otäckt grått, blåser och är max 14 grader. Tänk vad lite dåligt väder kan skapa panik när man har semester. Men eftersom jag bara har en liten ynka vecka kvar vill jag nog ha några riktiga soldagar nästa vecka. För när jobbet börjar misstänker jag att det blir att köra i 200 knyck eftersom de två första arbetsveckorna är det som minst kollegor i tjänst.

Av Schrink - 5 juli 2008 09:57

Efter Peter James förra deckare, Levande begravd, är vi nog många som sett fram mot nästa. Ett snyggt lik handlar om Tom som hittar en cd-skiva. När han stoppar in den i datorn får han bevittna mordet på en kvinna. Han förstår inte med en gång att det verkligen hänt. Men han blir snart hotad och trots det kontaktar han polisen. Sen försvinner frun... Det är en spännande deckare, där kommissarie Roy Grace ska utreda det hela. Jag har läst många böcker i sommar och det gör väl att det krävs mer för höga betyg. Det blir 5/7

Av Schrink - 5 juli 2008 09:00

När dotterdottern vaknade halv fem trodde jag  det skulle gå att få henne att somna igen. Men icke. Pigg och hungrig var hon och det var bara att lämna sköna sängen. Sånt här har man liksom kommit ifrån, då yngste sonen är 16 (och typ går och lägger sig halv fem). Märkligt hur maken bara inte märker nåt utan sussar vidare utan problem.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards