Guldkorn

Alla inlägg under april 2010

Av Schrink - 25 april 2010 19:30

Här i Norrland tror jag de flesta är rätt nöjda med att HV vann SM-guld. Det får mig att tänka på en låt med Euskefeurat, "Odumt".

Ena versen börjar: Sen läser man sporten och stämmer då allt fick Djurgården inga poäng.....


förlåt alla nollåttor, men vi lantisar måste hålla ihop lite. Nu har ju vi som bor i Umeå inte ens nåt lag att hålla på eftersom Björklöven har gått i konkurs. Så kan det gå.

Av Schrink - 25 april 2010 19:16

  Mitt lilla fyråriga (om en vecka) barnbarn hoppade med liv och lust, sen sprang hon och tjoade med sina kompisar.

 

Lilla Elmer roade sig på egen hand.

Av Schrink - 24 april 2010 22:38

I vanlig ordning kör svt en förhandsvisning på de låtar som är med i Eurovision song contest. På tisdag är det dags. Blir kul att se vad nordiska förståsigpåare tycker. Själv känns Norge fortfarande som vinnaren även om det finns utmanare.

Av Schrink - 24 april 2010 22:31

Det är en bra TV-serie, Rapace är riktigt, riktigt bra. Men det som lite förtar historien är att vissa saker är helt felaktiga. Rättspsykiatriska utredningar görs inte på det sätt som beskrivs. Det är ett teamarbete med läkare, psykolog, kurator och oftast också en övrig person som finns nära personen på den avdelning där personen vistas under utredningen. Alltså kan inte en läkare bara hafsa ihop ett utlåtande på det sätt som Teleborian gör.


Men spännande är det och TV-serien är bättre än filmerna, mer fyllig historia. Nog är det synd att det inte blir fler böcker.

Av Schrink - 23 april 2010 20:02

Kolla in nya omröstningen. Är Avatar bäst? Eller är animerad film bäst när det gäller 3D? Eller... Själv har jag en stor favorit och två andra favoriter, jag bara älskar 3D-film.

Av Schrink - 23 april 2010 18:17

Ryggsäckar är praktiska. Man har båda händerna fria, de rymmer mycket etc. Men ibland kan jag bli så irriterad på ryggsäcksfolket. Man är på en hyfsat full affär, hela tiden får man törnar av ryggsäckar för de flesta bryr sig inte om att nån annan får deras ryggsäck i nyllet.


Och när jag ändå är inne på det gnälliga så kan jag också irritera mig över folk som ska köpa från frysdisken. Tre personer i familjen står uppradade och mellan dem en stor shoppingvagn så ingen har en chans att nå lilla köttbiten. Det är ju inte jättesvårt att ha vagnen lite utanför så folk kommer förbi.


Alltså, precis sånt här gnäll irriterar jag mig på när jag läser artikelkommentarer. Jag har inte ätit middag än och då blir jag så här tjurig. Nu doftar det gott av smörstekt fläskfilé med lök. Det blir bara ett litet vinglas till för jag jobbar imorgon.

Av Schrink - 22 april 2010 22:18

Theorins nya bok...har väntat länge. Står som fyra i kön på biblioteket på jobbet. Men tack och lov så finns elib och där fanns boken idag att låna. Har hunnit en bit bara, men det börjar bra.


Och blodläge, det är förstelnat blod där älvor och troll har kämat mot varandra.

Av Schrink - 20 april 2010 19:50

Ännu en i den långa raden Mårtenson-deckarna med antikhandlare Homan i centrum. Den här gången blir han inbjuden till ett symposium i Tessinska palatset. Guess what, där blir en av gästerna mördad. Mycket kretsar kring Tessin och kampen om en professur. Homan ser hela tiden åt fel håll (nåt man får en tydlig ledtråd om alldeles i början eftersom Mårtensson ger en lektion om "trompe l´oeil", alltså att lura ögat) men katten råkar knuffa ner ett föremål som får honom på andra tankar.


Och boken, som vanligt läst av Thomas Bolme, är väl som Mårtenson-böckerna brukar vara, mycket vin, gin, mat, politik. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards