Guldkorn

Alla inlägg under april 2010

Av Schrink - 20 april 2010 09:20

Ja, jag har inte läst hela boken och boken har dessutom några år på nacken. Zac OYeah har skrivit en deckare som utspelar sig i framtidens Göteborg (numera indiska staden Gautampuri). Groteskt mord gör det inte spännande, åtminstone inte så långt jag orkat hänga med. Så jag avbryter efter 2 cd. Om nån läst den och kan lova att den bättrar sig så kan jag kanske ångra mig. Men jag har några fler böcker på lut (i väntan på att bibliotekskön ska gå snabbare för jag är mest sugen på Theorin och Nesbö).

Av Schrink - 18 april 2010 13:38

Magnus Roosman läser denna deckare. Unga nazistsympatiserande män marscherar, plötsligt faller ledaren död ner. Kan det vara en armborst som använts vid mordet? Ulf Holtz och Pia Levin är kriminaltekniker och jagar förstås den skyldiga. De hamnar inför en dörr som är mycket svår att ta sig förbi, barnmisshandel och samtidigt har Holtz sina egna bekymmer med den unga kvinna han förälskat sig i.


Förra boken, Somliga linor brister, läste jag mer av slumpen. När jag såg att GYllander släppt en ny deckare var det mer målmedvetet val. Och den är riktigt bra, en ny svensk deckarfavorit. Betyg 5/7

Av Schrink - 15 april 2010 23:07

Det var förhandsvisning på komedin En galen natt. Ett förortspar åker in till Manhattan för att för en gångs skull äta på en finare restaurang. Men det finns inga bord så de väntar i baren. När man sedan söker ett par som reserverat bord men inte dykt upp chansar de och säger att dom är det paret. Men det skulle de inte ha gjort.

Rolig, några rejäla skratt. Betyg 6/10

Av Schrink - 14 april 2010 20:10

Clash of the TItans är den nya 3D-rullen. Det verkar som om man inte riktigt kunnat bestämma sig vilket ben man skulle stå på (fantasy? skräck? familjefilm? ...). Dålig 3D_effekt, inga briljanta skådespelarprestationer heller. Faktiskt sämre än Alice i Underlandet. Betyg 4/10, ja eller 3/10, nåt sånt. Se den inte, inte värd pengarna.

Av Schrink - 13 april 2010 20:42

Författaruppläsning

Familjen åker på semester till Sicilien. Relationen är långt ifrån bra, båda tycker nog att den andra nedvärderar dem. Hon har sms-sex med nån hon knappt känner, han hånglar med en annan hotellgäst.

Jag tror de flesta som levt länge i relationer känner igen sig i vissa delar. Även om det är en lite tragisk historia är den läsvärd, trots att jag inte brukar gilla såna här böcker. 5/7

Av Schrink - 12 april 2010 17:19

Talbok.

En äldre kvinna är döende. Hennes fosterbarn får vetskap om att det finns biologiska släktingar och de har ett möte för att diskutera detta och vad det kan innebära för deras arv. Många människor upplever sig förföljda, en kvinna råkar höra ett oroande samtal. Och barnlöshet spelar en roll i denna deckare. Det är tyvärr trist uppläsning, boken annars inget som sticker ut. Betyg 3/7 (den började rätt bra men orkade inte riktigt hela vägen)

Av Schrink - 10 april 2010 18:23

Alexander McCall Smiths senaste bok om Mma Ramotswe handlar om ett fotbollslag som har börjat förlora alla matcher, om att det säljs alltför många sängar på varuhuset som Mma Makutsis fästman äger och att en viss bil blivit framliden. Det här är en av de bbättre böckerna i den här charmiga serien. 5/7

Av Schrink - 10 april 2010 17:51

Det här vinet köpte jag i Arqua Petrarca i höstas. Det är ett mycket smakrikt vin, mycket örter. Lång eftersmak. Finns nog inte att köpa i Sverige. Det är ett spännande vin, lite ovanlig smak. Betyg 7/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards