Guldkorn

Alla inlägg under december 2009

Av Schrink - 5 december 2009 23:59

Enligt vad jag läst ska dansbandet Highlights sjunga webbjokerbidraget Come and get me now. Så urtrist det låter. Var finns förnyelsen? Inte undra på att öst vinner de flesta Eurovision-finaler när vi inte kan förmå några moderna artister att ställa upp. Nåja, några blir det väl men alldeles för många urtrista som ingen som inte är svensk kan förstå och uppskatta.

Av Schrink - 5 december 2009 17:25

Vi firade några kollegor som fyllt år genom en middag på Viktor. Förutom några små munsbitar bestod middagen av

Tryffelrisotto, godländsk tryffel o bräserad kycklingvinge.

Ankbröst, nyponsky, muskavadosocker. citrongräs och rösti. Till det ett mycket gott rödvin Bagle old vine zinfandel 2007, Bagle winery, Clarksburg, USA.

Chokladsmulor, hasselnötsglass, mandaringranite, mandarinklyftor och kaffekrisp (god, inte alltför söt).


Ja, sen tog vi faktiskt ett glas champagne som fördrink, jag tror det var Bouche Pere et Fils Brut.


Gott, men möjligen inte så gott som det kostade. Betyg 7/10, tycker nog Invito där vi åt för två veckor sedan hade godare mat. Men rödvinet igår det var lysande.

Av Schrink - 5 december 2009 17:22

Eftersom jag var på middag igår såg jag Idolreprisen idag (i väntan på ev utryckningar för jag jobbar till kl åtta). Jag tror nästan att många var så säkra på Erik att de istället ringde på Calle (de har nog ändå lite mer samma målgrupp än Tove). Sen vid omsjungningen måste ju Erik ha vunnit jordskredsseger, även om det inte var hans bästa framträdande fick han Scandinavium i gungning med sin IronMaiden-låt. Tove hade låtar som hon inte riktigt når upp till ännu.

Av Schrink - 4 december 2009 23:42

Otroligt att två av mina favoriter från idoluttagningen är i final. Helt oväntat faktiskt. Själv har jag varit på Viktor och ätit god mat ikväll.

Av Schrink - 4 december 2009 17:47

Jag ska ut ikväll, middag på restaurang VIktor. Så jag kommer att missa Idol. En spännande semifinal där två av mina favoriter är med, alltså kommer åtminstone en av dem till final.


Intressanta låtval, särskilt blir det intressant hur Tove klarar av dessa musikpärlor. Hoppas att juryn nu inte sitter och fjäskar utan säger som det är till alla tre. Ibland tycker jag de överdriver superlativen, så extremt bra är inte dessa (nåja, Erik är rätt bra).


Jag håller alla tummar jag har på Erik mot Calle i finalen. Men så tror jag inte det blir (sannolikt delvis samma målgrupp).

Av Schrink - 4 december 2009 17:43

Jag har haft så mycket bök och stök omkring mig att jag missade att de släppte nytt jokernamn igår. Igår kväll när vi lagt oss fick jag denna information av min man!!! Han har annars absolut ingen koll på nåt som har med musik att göra.


Peter Jöbäck känns väl inte så imponerande, det är ju redan en musikalartist med (Ekborg, dessutom mycket bättre). Var är de mer moderna artisterna? Nån stor pop- eller rockgrupp som joker nummer fyra. Nu ryktas det om Lambretta eller Lena PH, hoppas det blir nåt annat. På måndag släpps också artisterna till semi 3 och 4, med lite tur nån spännande (hört litet rykte om en Umebo men det kan också vara totalt fel- och ryktet gäller inte Tove).

Av Schrink - 2 december 2009 22:31

Jag och min dotter med familj var på husvisning idag, eller rättare sagt hyreshusvisning. Det var ett litet hyreshus, fem lägenheter. Största lägenheten blir ledig för köparen. Kanske mer min stil än de andras. Vi ska kolla på ett annat litet hyreshus senare, det tror jag mer på. Men det är lite svårt att få kläm på hur man räknar ut boendekostnaden eftersom man helst ska bilda bolag och därmed ska hyresintäkterna beskattas.


Nåja, vi är väl inte där än. Men att gå på visning är ganska roligt.

Av Schrink - 1 december 2009 22:05

Vi har sett Public enemies, Blue ray-version. Johnny Depp och Christian Bale spelar huvudrollerna i detta 30-talsdrama om bankrånaren John Dillinger. Lite långdragen men båda huvudrollsinnehavarna spelar rätt bra. 5/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards