Guldkorn

Alla inlägg under december 2009

Av Schrink - 26 december 2009 19:34

Tänk vad två små barn kan fylla ett hus. Med skrik, skratt, bus och leksaker. Och halväten mat, filtar, kläder. Nu ska vi väl börja varva ner, Naima får nog se lite Alfons Åberg (så vi får se Stjärnorna på slottet).


Jag och mellandottern har varit på mellandagsrea, jag kunde nog ha köpt tio klädesplagg men det blev i slutändan tre plus armledsvärmare. Jag är mest nöjd med en tröja på Carlings som jag tittat på före jul men blev lite snål. Idag  var det halva priset och den är så mysig.


Och nere i källaren skriks det i högan sky. Det är sonen som är uppkopplad med kompisar och spelar CS. Lite av mitt heta temperament har han allt.

Av Schrink - 25 december 2009 22:42

Barnbarnen kom hem lite tidigare än vi trott så vi har haft middag tillsammans idag. Det blev som en extra julafton med lite julklappsutdelning. Äldsta dottern o hennes man hade hittat på en väldigt rolig och oväntad julklapp, vi ska ha Mord till bords hemma hos dom. Vi blir cirka tio personer och har fått olika uppgifter och beskrivningar på vem vi ska vara (ska förstås hållas hemligt).


Imorgon sover barnbarnen över här för det blir traditionsenlig annandagsfest för trettiåringarna. Det blir mysigt (men jag är lite, lite orolig för om lillpojken kommer att kunna sova här men det ska väl gå på nåt sätt).

Av Schrink - 24 december 2009 11:02

Jag vill bara önska alla kända och okända läsare en riktigt god jul. Här hemma har vi detta år särskilt mycket att vara tacksamma för, att hela familjen är frisk (även om äldsta dottern med familj firar jul hos "farmor och farfar", vi ses på annandagen). Det har kommit många sms från jobbarkompisar och jag har skickat till alla jag har något mobilnummer till.

KRAM - en särskilt stor bamsekram till barnbarnen om mamma eller farmor läser detta

Av Schrink - 23 december 2009 19:40

Det är inte klokt. Jag har ledigt arton !!! dagar (förutom en jour). Så vansinnigt skönt det känns. Jag är om jag ska vara ärlig ganska utarbetad. Men nu väntar flera spännande böcker, sovmornar, världens goaste barnbarn, film... Jag blev ganska rörd, har fått julklappar av två jobbarkompisar. Tjuvöppnade faktiskt amaronevinet till middagen ikväll och det var såååå gott.


Nu ska vi se Sunes jul och få lite julstämning. Har lite mat kvar att göra men det fixar sig imorgon (ska ugnssteka lammbog och göra gubbröra+förstås griljera skinkan). Men jag brukar vara uppe först av alla, tända ett ljus och äta dopp i grytan (som ingen annan i familjen tycker om konstigt nog).

Av Schrink - 21 december 2009 17:38

Efter en ganska frenetisk dag på jobbet är det nu bara två dagar till semester. Jag har inte klart alla julklappar, granen är inte framme, det är inte städat. Ikväll far vi och äter på Great eastern, hoppas bara det finns några parkeringsplatser.

Av Schrink - 20 december 2009 10:49

Kollade på min favoritsajt imdb.com, Avatar hade i morse 8,9 i betyg. Så det är inte bara jag som har uppskattat den.


Se den  - givetvis i 3D

Av Schrink - 20 december 2009 10:45

Jag sov faktiskt till åtta imorse och är så tacksam för det. Men sen är det lite svårt att få den där fjärdeadventkänslan när man är den enda som är uppe och är sugen på frukost. Har också planer för inköp av godisingredienser (och det bör ju helst inte krocka med skidskyttet på TV). Är ändå mycket piggare än igår, mindre tankar på jobbet (tack och lov att min chef kunde fixa bort jouren jag skulle ha haft idag). Efter en natts sömn till fixar jag nog nästa vecka utan problem.


Jag har försökt hitta nåt nytt godisrecept, vi gör ju förstås alltid knäck men sen brukar vi ha nåt oprövat också. Möjligen blir det chokladdoppad frukt. Kanske man skulle ta torkad frukt, då håller det längre än bara en halv dag.

Av Schrink - 19 december 2009 18:29

Äntligen kom den, filmen vi väntat på hela hösten. Väldigt upphaussad så hade man ju stora förväntningar. Och första kvarten var jag lite osäker på om den skulle hålla måttet. Men sen fick vi komma (faktiskt var vi där) till den otroligt vackra platsen Pandora. Det tog andan ur en. Historien var rätt intressant också med en tydlig "save the earth-touch". Spännande stridsscener varvat med lite känslor och vackra vyer. Det märkliga var att när vi kom ut ur filmlokalen var det som om man just kom hem från en utlandsresa. Det har jag aldrig upplevt tidigare efter en film. Så även om de möjligen kunde ha kortat några scener lite så måste det nog blir en tiopoängare.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards