Guldkorn

Alla inlägg under december 2009

Av Schrink - 19 december 2009 18:25

Efter en milt sagt jobbig vecka har jag nu försökt varva ner och hämta krafter. Igår kväll var vi på Aschanska och såg Fristad som äntligen fått sin debut-ep (ep=en lite mer påkostad demo), Filthy lung och Under the sun. Min dotter har designat fodralet, hon har nog gjort tio olika varianter men det blev riktigt bra.


Intressant att vara på ett ställe där det mest var 20åringar, det är som en annan värld. Rätt dåligt vin hade de på Ascanska men det gick väl an. Det var mer än fullt i lokalen, de hade släppt in för många som inte hade förköpt biljetter. Kul att så många kom. Nästa gång hoppas vi på bättre lokal och bättre ljudanläggning-

Av Schrink - 18 december 2009 15:28

... ska äntligen Fristads releaseparty gå av stapeln ikväll. Halv tolv på Aschanska. Det har varit panik in i det sista för skivorna kom för cirka två timmar sedan. Men nu är allt klart, hoppas nu att det blir fullt med folk. De har jobbat hårt för detta. Och jag ser verkligen fram emot nåt som inte alls är jobbrelaterat, jag behöver rensa hjärnan.

Av Schrink - 16 december 2009 23:04

Av Schrink - 14 december 2009 22:48

En kollega har lånat mig filmen Dogma (am. 1999). Jag var väl lite skeptisk, minns alltför väl den koreanska actionfilmen hon bedyrade var så bra. Men det här är rätt roligt, religiös humor utan att egentligen vara så fördomsfull. En kvinna blir (av en speciell anledning som man får veta så småningom) utvald att rädda världen, eftersom två änglar tänker ta sig "hem" och det skulle förinta världen. Låter det underligt. Det är ändå bara början. Golgatan är en skum liten (nåja, inte liten) rackare för att inte tala om de två profeterna...

Som sagt, rätt underhållande. Betyg 7/10. Många stora skådespelare men Alan Rickman dominerar. Även Matt Damon är rätt bra. Ben Affleck har väl aldrig lyckats leva upp till A-skådisnivån precis. Det bästa han har gjort är väl skämtvideon I¨m fucking Ben Affleck.

Av Schrink - 14 december 2009 19:47

Jag är extremt trött ikväll efter en riktigt körig dag på jobbet. Så jag har bunkrat upp i vardagsrummet med filmer.


Min dotter har äntligen kommit igång med sin hemsida. För den som gillar lite databilder/illustrationer kan man kolla på:

www.smedsign.datapost.se




Av Schrink - 13 december 2009 22:13

Varje år när det inte är några barn på julafton brukar vi hitta på nåt för att julklappsutdelningen inte ska bli så enahanda. Ett år hade vi pilkastningstävling. Jag hade ritat upp träffar för varje klapp, små rutor för de dyrare klapparna o tvärtom. Vi stod nog i en timme och kastade, urhungriga, innan allt var utdelat. Vi har också haft skattjakter. Detta år har jag nåt nytt på gång, en tävling om en del julklappar som inte är till nån speciell. Berättar inget mer om det nu (eftersom det är hemligt för familjen).

Har äntligen planerat alla klappar också, allt är inte köpt men senast onsdag ska allt vara packat och klart. Och till helgen börjar vi med julgodis. Fast på söndag jobbar jag.

Av Schrink - 12 december 2009 23:44

Jag har hängt framför tv nästan hela dagen. Längdskidor, skidskytte och sedan simning. Jag som hade tänkt baka saffransbullar. Men det får bli imorgon.... efter längdskidåkningen, skidskyttet och simningen. Kanske

Av Schrink - 11 december 2009 22:16

Jag brukar vara lite kaxigt tvärsäker, men när det gäller vem som var bättre ikväll av Calle och Erik så kan jag inte säga. Egentligen tycker jag Erik har större potential men Calle har nåt som värmer hjärtat och han gjorde vinnarlåten mycket mer känslosamt. Tänk ifjol var det inga bra finalister, i  år är båda bra. Men om man ser till tidigare finaler är det nog ett säkrare kort att bli tvåa. Även om jag själv inte är så förtjust i alla tvåor (Darin och Erik är inte några favoriter).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards