Guldkorn

Alla inlägg under september 2008

Av Schrink - 24 september 2008 20:57

Jag och sonen har sett den amerikanska komedin Thropic thunder. Den handlar om en film som ska göras (handlar om en bok om Vietnamkriget), men det går inte riktigt som de tänkt. Så skådisarna kastas ut i djungeln för att uppleva "real life" men det går ju inte heller som man tänkt sig. Mycket att skratta åt, man ska nog tåla rätt  råa skämt (det gör jag nog). Stora skådisar som Tom Cruise, Robert Downey Jr, Ben Stiller och Jack Black är med. Mest grabbar i salongen men jag tror nog att den går hem i alla läger. Betyg 8/10

Av Schrink - 23 september 2008 21:45

Anna Jansson har väl lyckats hyfsat bra med realiteten kring fågelinfluensan. Men nog hoppas man att myndigheterna stänger färjor och andra transportmedel efter första fallet och att de sjukvårdsanställda som behandlar inte får springa ut och in hur som helst. Annars är andra avsnittet bättre än första.

Av Schrink - 23 september 2008 20:46

Jag har varit så trött idag att jag faktiskt inte orkat läsa klart boken.  Men jag är mer än halvvägs. Det är en annorlunda Dahl, mycket långsamt uppbyggd spänning och om det blir ett intressant brott kan det bli riktigt bra. Var och en berättar varsin, ganska märkliga, historia... berättar mer imorgon.

Av Schrink - 23 september 2008 16:55

Metallica sägs påbörja en inomhusturné i februari 2009 och kommer under den att besöka Sverige, eventuellt både Stockholm och Göteborg. Det gäller nog att ligga i för att få biljetter till ordinarie pris eftersom inomhusarenorna tar betydligt färre människor än Stadion och (framför allt) Ullevi.


De har ett ganska mastigt turnéschema under hösten också, mest på amerikanska kontinenten.

Av Schrink - 23 september 2008 15:15

Det är redan mycket spekulationer kring årets artister i Melodifestivalen. Man brukar också kunna se vilka som är med i fler program i svt. Har några starka förslag, Brolle tror jag absolut är med och om bara Lena Ph och Orup accepterar har de nog en given plats (men de kan ju vara rädda att hamna i samma sits och Carola och Andreas J ifjol. Möjligen Amanda Jensen, med en bra låt kan det funka rätt bra tror jag. Dock INTE Picasso, det blir för typiskt svenskt igen. Kören som vann körslaget vore ju en höjdare, jag tror de får ha lite fler artister på scenen iår. Molly Sandén försöker nog Bert få med och hon sjunger ju bra men det måste vara nåt mer modernt är Bert brukar kunna hosta fram. Vi får se

Av Schrink - 23 september 2008 08:51

Det finns små tävlingar för de bidrag som gått till final i olika länders uttagningar men INTE vunnit. Det är ju ingen major event precis men ändå. Jag känner till två sådana tävlingar, OGAE Seond Chance contest och National finals song contest. Intressant nog vann Måns Zelmerlöf båda dessa tävlingarna 2007. Vi har f ö ganska många segrare från Sverige. Jag gissar att det beror på att det är schlagerfantaster som har dessa tävlingar och då vinner mer typiska schlagerlåtar. Och det är vi svenskar bra på. Däremot är ju inte schlagerliknande musik så gångbart för den stora publiken längre. Nåt jag hoppas leder till att det inte blir nåt tonartsbyte i svenska vinnarlålten detta år. Kanske Pain skulle ha en chans i Moskva?

Av Schrink - 23 september 2008 08:38

Sista timmarna för den som tänkt lämna in ett bidrag till nästa års Melodifestival. Blir spännande att höra hur många låtar som skickats in detta år. 3434 bidrag ska ha skickats in inför 2008 års tävling, Att jämföra med 3234 året innan...

Av Schrink - 22 september 2008 19:24

Har nu haft feber av och till i fem dagar, det är inte klokt vad matt man blir. Känner sig som en gnällspik. Jag jobbade fredag natt och så här i efterhand var det inte så klokt när jag inte var frisk. Men det är inte kul att veta att nån annan måste hoppa in med kort varsel på fredag natt, det är ju inte precis attraktivaste jobbtimmarna på veckan. Men nu blir jag nog hemma imorgon för det känns som om batterierna är helt urladdade. Tyst i huset och bara sova (och möjligen om jag orkar börjar jag läsa lite smått i Arne Dahls Elva men det kräver ju så pass mycket ork att man kan koncentrera sig lite).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards