Guldkorn

Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Hur länge kan man sova egentligen

Av Schrink - 27 juli 2008 12:13

Hos oss har vi väl en enda tydlig regel med sextonåringen, han ska vara hemma klockan ett. Det är ok att han har kompisar här o ser film etc. Ofta lagar de mat mitt i natten, jag tycker väl det går an också om de inte tar sånt vi har planerat till nästa dag, som fläskfileer etc. Men när han sen inte kliver upp förrän tre, ibland tom fem på nästa eftermiddag, då tycker jag det går för långt. De två senaste dygnen har jag träffat honom totalt cirka fem minuter. Har nu väckt honom, sagt han ska vara upp halv ett och vi måste diskutera igenom. Han säger givetvis att alla andra får vara ute hur länge de vill, göra vad de vill etc. Jag kan liksom inte tro det är sant. Talat m en av mammorna, hon tyckte halv två var bra tid men hennes son är ofta hos oss till fem på morgonen. Om hon eg tyckte att jag var larvig eller om hon inte kan stå emot sonen vet jag inte. Men nu tänker jag kräva att han ska vara uppe halv ett på dagarna, äta middag med oss två kvällar i veckan och inte ha folk här efter tre. I natt var han en timme sen hem, det visade sig att en kompis fyller år o dom skulle fika hos honom. Det är ju ok, men då ska man väl ändå kunna förvänta sig att han säger till i förväg, frågar om det är ok... Ingen av våra andra barn (vi har tillsammans fyra till) har gjort så här, men jag hoppas det blir bättre när han börjar på gymnasiet i höst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Schrink - 1 juli 2018 08:41

Mari Jungstedt. En mördad man blir funnen under Gotland runt. Inte Jungstedts bästa, medelmåttig. Betyg 3/7 ...

Av Schrink - 11 juni 2018 18:15

Roslund. Bra men saknar den riktiga spänningen i slutet. Betyg 5/7 ...

Av Schrink - 8 juni 2018 13:01

Mats Ahlstedt. 5/7

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Buthler Öhrlund. 4/7. Håller på vara dags att avrunda

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Sofie Sarenbrandt. 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards