Guldkorn

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Schrink - 11 juli 2008 20:26

Jag måste erkänna att makens drink idag var veckans bästa. Vet inte om han snott receptet, hoppas inte det för vi skulle hitta på eget. I alla fall behövs detta för två drinkar:

6 cl vodka

2 cl absint

1 burk redbull (inte riktigt hela)

1 burk fanta

+ krossad is

Av Schrink - 11 juli 2008 14:32

Det var min tur att göra överraskningsdrink igår. Den blev lite söt men maken tyckte om den.  Nedanstående är för två drinkar.


1 dl Polar passionsfrukt (15 % alk.halt)

1 burk Passionsfruktscider

Några droppar citron

Två skivade jordgubbar

Is

Av Schrink - 11 juli 2008 12:40

Lunchbuffén på Mix har vi aldrig prövat tidigare trots att det är vår "kvarterskrog". Två varmrätter, stekt flundra m brysselkål o potatismos alt potatis och thai-fläskkarré med pommes alt potatis. Därtill ett bra salladsbord med flera goda röror. Till kaffet liten kaka. Klart bästa lunchalternativet denna vecka. Betyg 5- (minus eg bara för att det alltid kan komma fram något som är bättre och för att vi inte kunde låta bli att äta för mycket). Priset 75 kr var förresten också bra. Mycket folk, undrar hur det är när det inte är semester eftersom många arbetare äter där.

Av Schrink - 11 juli 2008 11:07

Usla TV-program igår kväll. Så äntligen tog jag fram boxen Band of brothers som vi aldrig börjat se. I ärlighetens namn var väl orsaken främst att jag råkat vara inna på Internet movie database och såg hur grymt höga betyg serien fått. Så den måste ju ha nåt även om jag inte gillar krigsserier nåt vidare. Vi har sett två avsnitt, de var väl ok men jag somnade i slutet.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards