Guldkorn

Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Paris

Av Schrink - 1 juli 2008 08:36

En och en halv dag i Paris är ju som att ta en klunk i Medelhavet, men jag och min son hade mycket trevligt. Vädret var fint, det var trevliga människor och det enda som egentligen var minus var den otroligt svårgreppbara Metron. Vi beslöt efter ett tag att fötterna snabbare skulle ta oss mellan platserna.


Det allra vackraste av det vi hann se var broarna över Seine. Vi stod på några olika broar och fotade. På en av broarna satt små klungor med människor som hade liten picnic.


Vi kollade in vissa "måsten" eftersom min son aldrig (och jag för cirka 30 år sedan) varit i Paris. Eiffeltornet (men inte värt en halv dags köande för att åka upp), Triumfbågen, Notre Dame och Louvren (vi gick inte in, jag ska nog åkadit med äldsta dottern som bättre uppskattar konst än min 16årige growl-älskande som). Den beryktade glaspyramiden är lite malplacerad men ändå fin. Sen fann vi sonens Mekka, Starbucks, där vi svalkade oss med jättegoda frappuccino till hög kostnad. 


Efter ganska lång stunds letande fann vi också mitt enda måste, Kyrkan San Sulpice. Riktigt barnsligt, men jag ville se om det fanns en rosenlinje i kyrkan (ni som läst DaVinci-koden vet vad jag talar om). Det gjorde det, dvs det fanns en mässingfärgad linje över golvet, men det framkom inte med särskilt stor tydlighet vad det egentligen var. Kul dock att ha sett och vi fick rejält med motion i sökandet efter denna kyrka (där jag måste säga att många andra var och fotade samma linje).  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Schrink - 1 juli 2018 08:41

Mari Jungstedt. En mördad man blir funnen under Gotland runt. Inte Jungstedts bästa, medelmåttig. Betyg 3/7 ...

Av Schrink - 11 juni 2018 18:15

Roslund. Bra men saknar den riktiga spänningen i slutet. Betyg 5/7 ...

Av Schrink - 8 juni 2018 13:01

Mats Ahlstedt. 5/7

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Buthler Öhrlund. 4/7. Håller på vara dags att avrunda

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Sofie Sarenbrandt. 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards