Guldkorn

Alla inlägg den 28 december 2007

Av Schrink - 28 december 2007 16:16

2007 har inte bjudit på några tiopoängare bland biofilmerna. Jag har inte heller hunnit se några filmer som jag hade tänkt (Eastern promises och American gangsters) så hur bra skådespelarinsatser det är vet jag inte.


Dessa tre är mina egna oscarsnominerade på manliga sidan:
Robert DeNiro- Stardust

Ryan Gosling- Bristande bevis

Antony Hopkins- Bristande bevis

Av Schrink - 28 december 2007 09:14

Upptäcker att jag aldrig nämnt Stardust. Såg filmen samma kväll som vi skulle till Tunisien (förhandsvisning). Det är en saga om en pojke, Tristan, som bor i The Wall, ett ställe där invånarna inte får gå förbi muren. Men Tristan vill ge sin älskade (som mest skrattar åt honom) en stjärna för då ska hon gifta sig med honom. Han hittar en stjärna men det är fler som vill ha stjärnan, några prinsar som behöver stjärnan för att bli kung och tre mycket gamla drottningar som behöver stjärnan för att återfå ungdomen. Allra bäst är sjörövarkaptenen (deNiro). Betyg 9/10

Av Schrink - 28 december 2007 09:09

Det blir inte nåt fler biobesök för mig, så jag kan sammanfatta bioåret 2007. Vissa filmer som man tyckt var bra glömmer man, andra filmer växer med tiden. Jag vurmar ju för fantasyfilmer, så det blir två på min topp tre- lista.


1. Stardust- rolig, charmerande och växer vid andra titten.

2. Harry Potter och fenixorden. Harry är Harry om än filmerna aldrig kommer

       i närheten av böckerna.

3. Bristande bevis. Mycket bra skådespeleri. Nackdelen med sådana här

       filmer är att det bara är spännande en gång.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards