Guldkorn

Alla inlägg den 1 december 2007

Av Schrink - 1 december 2007 16:56

Har lyssnat klart på Joy Fieldings Låtsasleken. Boken handlar om en kvinna vars man är konstant otrogen. Modern bryr sig mer om sina hundar än om henne. Sedan blir hon sjuk, svårt sjuk... Rätt bra historia, men lite tung. Är lite allergisk mot böcker om sjukdomar eftersom jag jobbar inom vården och får nog av sånt där, men det är väl nåt man får ta. Boken är hyfsad, medelbetyg 4/7.


Rösta gärna om Sveriges bästa deckarförfattare

Av Schrink - 1 december 2007 16:18

Det har blivit pinsamt mycket HP i veckan, både läst bok7 och så har DVDn med Fenixorden kommit ut. Alla filmer är ganska bra, tyvärr håller flera av ungdomarna måttet som skådisar, främst Daniel Radcliffe. I DVD-versionen finns bortklippta scener, och hur de kan klippa bort Emma Thompsons underbara tolkning av Prof Trelawney när hon lyssnar till Umbridges tal till eleverna övergår mitt förstånd. Det är SÅÅÅ bra. Sen kunde Alan Rickman (Snape) ha fått större utrymme på vita duken, Snape är den intressantaste av karaktärerna tycker jag. Annars är det rätt ynklga klipp. Jag fattar inte att de inte satsat på en extended version av filmen, för den del som utspelas på ministeriet är ynklig jämfört med boken, där de besöker flera intressanta rum. Men HP är HP och jag gav väl bio-versionen minst 8 av 10 så det blir så nu också.

Av Schrink - 1 december 2007 16:12

Har äntligen läst ut HP och dödsrelikerna. Har förstås läst den på engelska men det blir alltid lite annat att läsa svenska versionen. Jag grät lika mycket nu. Den här bokserien är så dubbelbottnad, fantasy, en mycket vacker kärlekshistoria, en bok om rasism... Jag ska givetvis inte berätta hur det går, om Harry överlever eller måste dö för den goda saken, om Ron och Hermione blir ett par eller inte, om Snape verkligen är ond eller inte, om Dumbledore återuppstår eller inte. Det här är en så given 7 av 7 så det behöver jag inte ens nämna. Jag kommer säkert att läsa om hela serien nästa år.


Rösta gärna om Sveriges bästa deckarförfattare

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards