Guldkorn

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Schrink - 2 oktober 2010 14:05

I den här boken är Ellen Älg i VIetnam tillsammans med sin man Björn och deras afrikanska fosterdotter. Hon arbetar på ett sjukhus och upptäcker att när chefen förlöser fattiga kvinnor är barnadödligheten större än rimligt. Ellen har också kontakt med Sverige och man planerar för att hennes mor och syster ska komma på besök.


Återigen en intressant deckare / kvinnorskildring. Bra skriven, intressant, dock når den inte riktigt upp till samma nivå som Sjätte gudinnan. Men betyget ändå bra, 5/7

Av Schrink - 2 oktober 2010 09:34

Det blev ytterligare ett Zinfandelvin. Det här kostade mig drygt 130kr på Systembolaget. Vi åt asiatisk mat. Vinet har en god fyllig doft men smaken domineras allt för mycket av kryddor och örter för att falla oss i smaken. På flaskans baksida står nämnt hallon, körsbär, choklad och vanilj men det drunknade i kryddorna. Vinet är väl inte dåligt men för den prisklassen var det ändå en besvikelse. Jag och maken är tämligen eniga om betyget 5/10

Av Schrink - 2 oktober 2010 09:02

När det gäller att hitta finalisterna till Idol. Jag har alltså sett tio sekunder av alla de 40 som gick vidare i början. Plockade ut tio av dessa som eventuella finalister. Jag tror ju mycket på att det ska vara en blandning könsmässigt, stil m.m och att inte bara bästa röst och utstrålning vinner kampen om finalplatserna.


Nu gick det inte så bra med min teori, jag fick bara med tre av tio och det är betydligt sämre än ifjol. Ifjol hade jag också sett några av auditionprogrammen. Men att de väljer lika många av varje kön det stämmer och det är märkligt att två av de tre jag plockade ut tog jag mest för att jag trodde de hade rätt look.


Men nu börjar väl finalerna nästa vecka och det kommer jag nog att se (men då får det nog vara bra för vi har fortfarande de danska deckarboxarna som uppslukar vårt medvetande om kvällarna. Vi är halvvägs i Brottet säsong 1.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards