Guldkorn

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Melodifestivalen De första åtta låtarna

Av Schrink - 5 februari 2010 14:43

Det är lika spännande varje gång man får gå in på svt.se och höra förhandssnuttarna på bidragen. Jag har alltid bestämt mig i förväg vad som är bra och inte och sen visar det sig aldrig stämma. Den här gången var jag övertygad om att Ekborg och Pain of salvation skulle vara bäst. Men icke.


Ekborg sjunger grymt bra och låten är  så där bombastisk som det har beskrivits. Men inte kan  vi skicka låtar med opera-touch två år i rad. Dock är denna bättre än fjolårssegraren. Men lite för pompös tyvärr. Pain of salvation-sångarne sjunger gudomligt bra han också (på ett annat sätt än Ekborg) men låten är trist. Det kan ju vara så att den lyfter på slutet men det får vi inte höra förrän imorgon.


Jenny Silvers låt är vacker men behöver nog flera lyssningar.


Salem al Fakir- rakt av tråkig låt. Likaså Frisråkarn.


Så då är tre låtar kvar. Av vilka jag räknat bort två innan (Jessica Andersson och Ola). Men Olas låt är mycket bättre än hans förra mello-försök även om den skulle vinna på att vara lite mer avskalad. Han blir min trea. Linda Pritchards låt är precis som beskrivits väldigt Shakirig (nytt ord!!!) och hon sjunger inte bäst i detta startfält (av ganska bra sångare faktiskt) men jag tror showen kommer att märkas i ett f ö rätt lugnt startfält. Blir min tvåa. Sen svider det för jag var jättebesviken att de tog med jessica Andersson igen. Men det här är en bra låt. Kanske inte i nivå med Empty room men nästan. Absolut finalplats krävs.

 
 
Pierre

Pierre

5 februari 2010 20:14

Ja jag hoppas också folk är snälla mot Jessica i morgon, men det blir tufft att nå final. Jag tror på Ola och Salem

http://schlagerexperience.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Schrink - 1 juli 2018 08:41

Mari Jungstedt. En mördad man blir funnen under Gotland runt. Inte Jungstedts bästa, medelmåttig. Betyg 3/7 ...

Av Schrink - 11 juni 2018 18:15

Roslund. Bra men saknar den riktiga spänningen i slutet. Betyg 5/7 ...

Av Schrink - 8 juni 2018 13:01

Mats Ahlstedt. 5/7

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Buthler Öhrlund. 4/7. Håller på vara dags att avrunda

Av Schrink - 8 juni 2018 12:55

Sofie Sarenbrandt. 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards