Guldkorn

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Schrink - 20 februari 2010 17:36

Det har varit svårt att bilda sig en uppfattning om låtarna via de små snuttarna man får höra fredag. Utifrån det jag hört denna vecka måste jag säga att Darin nog låter bäst. Även Crucified Barbara har en rätt bra låt, lite Europe-känsla. Men sången är inte lysande. Sen (det här svider att säga) kommer nog Alcazar. Jag har aldrig gillat dom men det här är den bästa låt de haft i Melodifestivalen och nog är den värd andra chansen. Det stora frågetecknet är Bah Kuhnke, den låten kan vara bra men det är jättesvårt att säga på den lilla bit jag hört. Sämst är lättare, Getty Domain och Elin Lanto (hennes förra uppträdande i Melodifestivalen var med en mycket bättre låt). I kväll blir det till att sitta närmast fjärrkontrollen för det ska pusslas ihop tider, vi vill ju inte missa makalösa Anja. Skiathlon herrar startar ju tack och lov inte förrän Melodifestivalen redan är slut.

Av Schrink - 20 februari 2010 17:34

Jag har läst rätt många deckare men faktiskt aldrig denna klassiker och jag har hört talboksversionen. Sherlock Holmes har egentligen aldrig varit nån favorit men den är ok. Många filmer har tagit scener ur denna bok, bland annat en av Rosa Pantern-filmerna. Betyg 3/7

Av Schrink - 20 februari 2010 17:30

Vi har väntat ganska länge på den här filmen som blev uppskjuten. Den har fått bra betyg i Aftonbladet, Expressen och vår egen VK. Båda döttrarna och yngre dotterns pojkvän var med. Filmen är gjord för att verkligen ge en 50-talskänsla, filmningen är sådan. Storyn (det är ju en filmatisering av LeHanes Patient 67) handlar om två sheriffer som kommer till ön där psykiskt sjuka kriminella förvaras. En kvinna har försvunnit och sherifferna ska förstås hitta henne. Det blir inte så lätt... Det är en riktigt bra deckarhistoria av typen pusseldeckare. DiCaprio som ju är min och yngre dotterns absoluta favoritskådespelare, gör det han ska förstås. Även Ruffalo är bra. Max von Sydow har också en roll, också han bra. Det var nog några i salongen som tyckte det var onödigt otäckt. Jag hade ju läst boken och det spelade nog roll för jag hade ingen sån känsla alls (och jag är rätt känslig). Betyg 8/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards