Guldkorn

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Schrink - 13 juni 2009 21:00

Sydafrikanskt vin, kostade cirka 35 kr för 37cl. Oväntat smakrikt vin med fin eftersmak. Betyg 7/10

Vin
Av Schrink - 13 juni 2009 19:34

Tomas Bolme läser PD James bok Patienten, en Dalgliesh-deckare. En journalist ska operera bort ett fult ärr i ansiktet. Detta ska ske på en privat klinik. Efter operationen mördas hon dock. Det visar sig att flera personer skulle kunna ha velat se henne död på grund av artiklar hon skrivit. Men det finns också andra hemligheter bland de personer som finns i och omkring kliniken. Och Dalgliesh, som ska till att gifta sig, får ett svårt jobb.


PD James har väl aldrig varit nån favorit. Jag tror det kan bero på att jag såg flera tv-versioner av historierna och därför är lite styrd i min tankevärld. det är alltid bättre att först ha läst boken, fantasin får mycket större utrymme då. Det är många personer att hålla reda på, många händelser som är svåra (för att inte säga omöjliga) att förutse. Men boken är väl ok, bara alltför lång och det drar ner betyget till 3/7

Av Schrink - 13 juni 2009 14:31

Jag är väldigt sugen på att se Deep Purple i sommar. Men jag undrar om de brukar spela mycket nyproducerat. Deep Purple var ett av mina favoritband i början av 70-talet och det är ju såna låtar jag skulle vilja höra. Ex Smoke on the water, Highway star och (den bästa) Child in time.

Av Schrink - 13 juni 2009 14:28

Igår kväll var det riktigt varmt och alldeles soligt. Idag är det så där gråtrist så man blir tung i själen. Jag har tvättat några tvättar och lyssnar på (the never ending) Patienten. Hur kan 15 CD kännas så långa? Jag har tänkt göra Biff Lindström till middag.


För övrigt kan jag väl kommentera Talang som jag faktiskt så igår kväll. Det var några rätt bra akter, de två som kom först var faktiskt bäst men även de två som trollade med en röd näsduk var bra. Sista killen som sjöng (hette kanske Linder) hade rätt ok röst men låter var urtråkig.


Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards