Guldkorn

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Schrink - 7 juni 2009 20:11

Vi tog en restresa till Tallin efter Springsteenkonserten. Det var riktigt lugnt på havet och vi hade trevlig hytt. Vi satt i karaoke-baren och sjöng (dock inte på scenen, det hade nog krävt åtskilligt flera drinkar för min del). I Tallin var det rätt fint väder, vi tog en lång promenad och shoppade lite. Nu har vi kört hem idag, lyssnande på Patricia Cornwells senaste deckare (som jag återkommer till senare för den är inte utlyssnad. Kan dock säga att det blir ingen sjua). Sen har vi hunnit rösta också, yngsta dotterns första val.

Av Schrink - 7 juni 2009 20:07

Precis när vi skulle få gå in på vår sektion (vi satt på P-läktaren) kom en svart limo glidande. Ut kom Mona Sahlin med livvakt, efter lite fotografering tog hon bakvägen (undrar var såna kändisar med livvaktsbehov sitter) för att se Springsteen. Jag är ingen Mona-fan men där får hon ett plus av mig, bra musiksmak. För övrigt såg vi i kön även fysik-Patrik från Boston Tea party och Leif Andrée (tror jag han heter, han var med i Tomten är far till alla barnen i alla fall). Ishockeytränaren Lars-Åke Gustavsson (ännu mer osäker på det namnet) var också där.

Av Schrink - 7 juni 2009 20:00

Nu har vi äntligen kommit hem från Stockholm och Springsteen-konserten. Första dagens konserter brukar ju aldrig vara de bästa, men när man ska boka biljetter gäller det också att tänka strategiskt, och sannolikheten att få biljett första kväll och därtill torsdag är större. Och trots fem plusgrader och duggregn var det riktigt bra. Jag blir ju alltid lite extatisk på konserter och blir både hes och svullen om händerna i vanlig ordning. Bäst var helt klart Because the night.

Betyg 8/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards