Guldkorn

Alla inlägg under april 2009

Av Schrink - 24 april 2009 07:01

The boat that rocked är gjord av samma prod som ex Notting hill. Handlar om en piratradiostation där alla bor på en båt. Dit kommer en ung kille, hans mamma hävdar att hon vill att han ska växa till sig. Han har nämligen relegerats från skola pga bla cannabis. Men det är väl inte så lugnt på båten och mammans motiv får kanske revideras. En politiker är på krigsstigen och vill få bort piratradion. 

En film som är en komedi men inte så rolig, historien däremot är väl inte så dum. Betyget är lite svårbedömt men 5/10 torde väl inte vara så långt från sanningen.

Av Schrink - 23 april 2009 21:35

Lyssnade på Olov Svedelids Hassel-deckare Säkra papper. En historia där köp och försäljning av enstaka aktier förbryllar Roland och grabbarna. Några dödsfall blev det ju också i den här ganska tama boken. Men den har ju några år på nacken, släpptes omkring 1980. Betyg 3/7

Av Schrink - 23 april 2009 21:27

Jag kom i morse hem från Göteborg. Där är gräsmattorna gröna och löven har spruckit (såg inte alls dagsfärskt ut heller). Här dröjer nog löven tre veckor till om inte ett mirakel sker. Appropå Göteborg åt jag en absolut makalöst god förrätt på en restaurang längt upp på hotell RIverton. Det var carpaccio på tonfisk och marulk. Huvudrätten (kött) var också god men inte alls i samma nivå som förrätten. Mums.

Av Schrink - 20 april 2009 17:55

I kväll åker jag till Göteborg, ett tvådagarsmöte står på programmet. Har laddat batterierna i ipoden för det är ju många timmar på tåget. Det torde bli lite tid för promenader tisdag och onsdag, inget att göra åt.

Av Schrink - 19 april 2009 19:56

Talboken Vänskap till döds av Nora Roberts. Den handlar om Tori, en kvinna som återvänder till barndomsstaden där hennes bästa vän, Hope, blev mördad när de var små. Hon möter Hopes bror och syster, deras mor är inte glad att se henne då hon anser att Tori är skulden till Hopes död. Toris far är en grym man som misshandlat Tori och nu dyker han upp igen. En ung kvinna blir mördad och blickarna riktas mot Toris far.

Nora Roberts böcker är ofta en blandning av rätt enkelspåriga historier och spännande kriminalgåtor, då också denna. Boken är kanske i längsta laget men själva kriminalhistorien är rätt bra, slutet är inte så väntat som man kanske kan tro. Betyg 5/7

Av Schrink - 18 april 2009 23:06

Idag har det varit sol. Lite blåsigt men ändå skönt att kunna promenera utan snö eller regn. Vi har också hunnit köpa en cykel till sonen (den här hoppas jag inte blir stulen som fjolårets nyförvärv blev). Hoppades nå 20.000 steg men orkade inte fullt ut. Men det kommer en dag i morgon också.

Av Schrink - 16 april 2009 21:27

Efter en liten ljusglimt under gårdagen med sol snöar det nu i Umeå. Det är kyligt och rått och känns som evigheter till våren. Ändå är det Valborg om två veckor. Och vi har bott i vårt hus i 20 år idag, helt otroligt. Den dagen vi flyttade in var det för övrigt snöfritt. Det är det alltså inte nu.

Av Schrink - 15 april 2009 23:05

Jag gjorde en dumhet igår, jag handlade en del när jag var på Coop som jag fick lov att bära hem och mina axlar och nacke klarar inte att bära. Idag går det blixtar av smärta upp mot huvudet och ut i armarna. Jag är mest irriterad då det var så fint väder och jag hade tänkt gå riktigt långt. Nu fick jag kämpa för att klara mig över 10.000 steg.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards