Guldkorn

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Schrink - 14 februari 2009 22:59

Island verkar också ha valt att skicka en ballad till ESC. Is it true... sjungen av Johanna Gudrun Jonsdottir. Tråkig låt. Fortsätter det så här blir årets ESC ingen höjdare.

Av Schrink - 14 februari 2009 22:55

Lidia Kopania vann den polska melodifestivalen med låten I don¨t wanna leave, en ballad som väl är ok men inget man lägger på minnet. Hon har dock rätt bra röst.

Av Schrink - 14 februari 2009 22:39

Inga och Anush heter de två damer som ska representera Armenien i ESC. Låten heter Jan Jan och är en typisk öststatshistoria med arabisk touch. De sjunger rätt bra men det är för enformigt för min smak.

Av Schrink - 14 februari 2009 22:33

Även om jag tyckte att Cookies n beans var bäst i kvällens delfinal och att Lasse Lindh kom därefter så tycker jag resultatet var ok. I duellerna vann rätt låtar. H.E.A.T har nog störst chans i ESC av de låtar som hittills gått till final.

I morgon ska jag lyssna in de bidrag som blivit klara för ESC, är för trött nu. Har ju jagat runt i skidspåren hela dagen.

Av Schrink - 14 februari 2009 15:37

Vi har hängt framför Vinterstudion hela dagen. Kul för längdåkningsherrarna med så stora framgångar. Men nog har vi väl sett detta förr. Hur svenskarna står och hoppar av glädje en eller två veckor före VM, sen står vi där med lång näsa när länder som Norge, Finland, Ryssland, Italien kört en helt annan tajming till VM. Det är ju nu de ska vara övertränade och nästa vecka de ska vara raketer.

Av Schrink - 14 februari 2009 15:32

Om några timmar är det dags för delfinalen i Skellefteå. Och om vi ska ha nån chans i ESC, snälla, snälla, glöm gamla avdankade 80talsstjärnor. Det må vara hur käckt som helst men ändå. Ingen av de här tror jag har nån större chans i ESC. Det talas om att Måns låt är en lite upphottad Hero. Och det är inte så bra låt, men jag tror ändå att Måns har större chanser internationellt för han är j mycket bättre på scen än Perelli. Men jag hoppas och tror att vi har segraren under vecka tre. Där finns åtminstone två artister jag tror på, om bara låtarna räcker till.


När det gäller Markoolio tror jag inte det är nån risk han vinner, även om de som inte gillar mello mycket väl kan rösta på honom. En final kan han aldrig vinna, det sätter jag mitt huvud på.



Av Schrink - 14 februari 2009 08:32

Jag har sett fram emot skidskytte-VM. Sen är det ju lite smolk i bägaren att flera har åkt för doping. Men nog tycker jag det är värre med alla som dopat sig och INTE åkt för doping. Många tycks ha glömt listan från ifjol med många stora namn (och då inte bara ryska som är mer acceptabelt att anklaga). Jag tror inte man kan vara säker på nån över huvud taget. Det gäller bara att utveckla kontrollerna, vara mer up to date med vad som använda, och sedan stänga av för gott de som väl åkt dit. För skidskytte är ju den kanske mest TV-vänliga vintersportformen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards