Guldkorn

Alla inlägg den 11 september 2008

Av Schrink - 11 september 2008 22:55

Jag gillar Filip och Fredrik, särskilt Boston tea party var riktigt bra.  Men nya serien i femman är riktigt långtråkigt. En massa urlöjliga tävlingar där det sannolikt är uppgjort i förväg. Om de ska tävla fyra dagar och nån är överlägsen kan ju den personen vinna innan sista dagen och vad gör de då? Nä, det här får vara för mig. Förresten bara bra, jag har tre riktiga höjdar-låneböcker hemma, Aska (som jag läser ut imorgon), Nesser och Theorins nya. Vilken härlig helg det ska bli.

Av Schrink - 11 september 2008 19:49

Jag har en jobbarkompis som varit sjukskriven av och till under året och som nu jobbar deltid. Personen fick nu efter semestern vetskap om att man då inte har rätt till betald semester i vanlig ordning. Det kan ju ändå inte vara möjligt. Man jobbar i decennier åt samma arbetsgivare och sedan försöker de skinna den som, trots sjuklighet, jobbar så mycket den orkar. Det känns som USA. Minst.

Av Schrink - 11 september 2008 16:37

Vi bodde i Charlottenburg, en bit utanför själva Berlin. På en lång guidad tur fick vi se många olika sidor av staden, förstås Checkpoint Charlie (där de hängt upp en flagga som sades vara den sista sovjetiska???), tv-tornet och Brandenburger Tor. Men vi såg också ett (tagiskt fult) krigsmonument i vad som såg ut att vara grå betong. En ny byggnad (kommer inte för mitt liv ihåg vad den heter eller arkitektens namn) var riktigt läcker, två höghus som såg ut som om de föll mot varann. Kurfurstendamm var inget att se.

Av Schrink - 11 september 2008 07:16

Jag hade ju min sena semester att se fram emot när jag började jobba redan 14/7 efter huvudsemestern. Men nu är det slut, nu börjar allvaret. Många lösa trådar när jag jobbade sista dagen, ska bli spännande att se vad som hänt under dessa två veckor (det händer alltid nåt). Har påbörjat en riktigt riktigt lovande bok, Yrsa Sigurdadottirs senaste, Aska. Återkommer med betyg senare.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards