Guldkorn

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Schrink - 11 februari 2011 15:52

Norge har åtta finallåtar på lördag. Alla går att finna på youtube. Det är en härlig blandning låtar faktiskt.Stella Mwangi sägs vara favorit med låten Haba haba, en rytmisk latinoinspirerad låt. Hon sjunger bra.Babel fish är en 90-talsgrupp som sjunger en vacker ballad av Westlife-typ, You can depend on me.Helene Böksle gör en låt i norsketno-stio, Vardlokk.The blacksheeps gör Dance tonight, två tjejer sjunger, gör inget större intryck på mig.Hanne Sörvag You re like a melody, också en låt som går in genom ena örat....på mig i a f.Åste och Rikke sjubger Bot that easy. Det tror jag den här låten är också, alltså not that easy att sjunga. The lucky bullets låt heter Fire tonight. Inte min vinnare.Sie gubba Alt du vil ha är en härlig femtiotalslåt som jag gillar.Om jag ska strunta i ESC och bara välja ut de jag gillar bäst blir det Babel fish och Sie gubba med Helene Böksle på en tredje plats. Min fjolårsfavorit i Nprg vann ju men kpm riktigt dåligt i ESC-finalen. Sångaren, Dille Didriksen är väl involverad i Elisabet Anderasens låt i Göteborg om jag minns rätt.

Av Schrink - 11 februari 2011 10:58

Brolle vann (inte oväntat) mitt hjärta med sin enkla 50-talsinspirerade låt. Sannas låt är också bra, inte Empty room-nivå men å andar sidan mäktigare show. Walz över förväntan men tyvärr saknas utstrålningen. Andreasens ballad fin men jag hoppas vi slipper såna typiska schlagers i finalen. Babsan förfärlig, jag avskyr alltid sånt här i mello. The Moniker var en positiv överraskning som kan skrälla med sin sextiotalare. Anniela och Loreen tämligen slätstrukna.

Av Schrink - 11 februari 2011 10:33

För den slskar tecknat och 3Där det här ett Måste. Ursnyggt gjord, fina figurer, humor och musik i nivå med de klassiska 90-talsfilmerna. Jag blev helt överväldigad av detta. Betyg 10/10 med teckat-mått mätt.F ö kan jag tipsa för er som har klubbkort att man ska använda bonuspoängen för 3D-filmerna, ingen extrakostnad för glasögonen. Jag hade också en ersättningsviljett från sf och även den tog de emot utan extraberalning (företagsbiljetter får man iregel betala 30 kr extra för 3D).

Av Schrink - 11 februari 2011 10:31

Detta är en extremt usel historia, äcen med vuslisglasögonen på. Kjell bergqvist som faktiskt är en favorit gör inte heller nån bra prestation. Det finns däremot guldkorn på skådespelarsidan, Maria Lundqcist är ju lysande, likaså Henrik Dorsin och Johan Glans. De gör att jag höjer betyget från 1 till 3/10. Men lägg penharna nåt annat

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards