Guldkorn

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Schrink - 14 januari 2011 15:02

TP är ju ett roligt frågesportspel och det fungerar helt ok på Ipad. Jag antar att det skulle vara lite bökigt om man är många som spelar men för 1-2 pers fungerar det bra. Betyg 3/5

Av Schrink - 14 januari 2011 14:59

Appen Smurf är gratis. Ser charmig ut, kanske nåt för barnbarnet. Men det visar sig att saker innuti spelet kostar. Sådant tar jag helt avstånd ifrån för när spel riktar sig till barn och man ska betala extra för vissa speldetaljer då är det i mina ögon lurendrejeri. Därför betyg 1.

Av Schrink - 14 januari 2011 14:56

I slutet av månaden kommer nästa Nesbö -deckare ut, Prisjägarna. Enligt vad jag läst ska den så småningom filmatiseras. Harry Hole- serien är ju en av de bästa deckarserierna men jag tror inte Harry Hole är med i denna bok. Enligt imbd kommer bla Coster Waldau att spela i filmen (han är i Sverige bla känd för en större roll i Underbar och älskad av alla).  F ö är det lite torka på nya bra deckare tycker jag och jag får medhåll flrån jobbarkompisar med samma vurm för mord och hemskheter.

Av Schrink - 14 januari 2011 14:52

Jake Jyllenhaal och Anne Hathaway spelar huvudrollerna i denna komedi (med ganska tragiska inslag). Killen kommmer från en välbärgad familj men har inte riktigt tagit livet på allvar. Han går en kurs och börjar sälja läkemedel. Av en slump träffar han 26årigi kvinna med Parkinsons sjukdom. De inleder en sexuell relation, ingen är intresserad av dån fast förbindelse. En del roliga inslag, Hathaway är ingen favoritskådespelare och gör väl ingen Oscar-prestation men nog är filmen sevärd tycker jag. Betyg 6/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards