Guldkorn

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Schrink - 5 juni 2010 00:14

Maisie Dobbs får erbjudande om att ta reda på hur och var sonen blivid dödad i första världskriget. Mannens hustru, som avlidit, var övertygad om att han lever. Masie får flera uppdrag av liknande karaktär och till sist händer saker som får henne att känna sig hotad. Men Maisie har ytterligare ett mission, ett som hon skapat alldeles själv, hon vill hjälpa en flicka som är misstänkt fr mord att frias.


Det här är en rätt medelmåttig deckare utan spänningshalt, en sån där "jag bryr mig inte om vem som står bakom detta"-bok. Ändå så pass acceptabel (mest fr att man vill veta vad som hänt ovan nämnda son) att betyget blir 3/7'


Nu har jag nog fem böcker att välja på, men är mest sugen på Dan Buthler (har de två senaste böckerna som går att låna via elib) men även Bodströms nya vill jag nog sätta händerna i snart. Vilken det blir beror på vädret (sol=talbok, regn=bok).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards