Guldkorn

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Schrink - 21 september 2009 22:38

Jag har lyssnat på fyra skivor av Dan Browns nya bok, Lost symbol. Jag hade tänkt spara den till semestern men eftersom jag är sjuk tyckte jag väl lite synd om mig själv.


Den börjar inte lika spännande som de tidigare böckerna. Jag vet inte om det beror på att det är samma upplägg eller om det är nåt annat. Det kanske kommer... Jag har ju svårt att tänka mig att det kan bli lika bra som Anglar och demoner som ju var makalöst bra. Sen är det inte så bra uppläsare. Har hört en del brittiska uppläsare och de har varit bra, den här amerikanske läser lite som de svenska uppläsarna till böcker för synskadade, dvs inga riktiga skådespelare.


Återkommer med lite åsikter senare.

Av Schrink - 21 september 2009 11:51

Jag har äntligen läst klart Passageraren. En intressant historia om en man som blir mördad i vad som först verkar vara en jaktolycka. En båtolycka som hänt ett år tidigare får snart polisens uppmärksamhet och ett pusselarbete börjar.

Som sagt, det är en bra historia. MEN. Andra halvan av boken är väldigt utdragen, mycket om stormande hav, navigation, sida upp och sida ner, och det förtar tempot ganska mycket. Slutet är väl inte heller så spännande och oväntat som det hade kunnat vara. Men totalt sett en ok deckare. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards