Guldkorn

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Schrink - 17 januari 2009 11:37

Jag har läst Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Jag har tidigare läst Människohamn och en del av Hanteringen av odöda. Ingen av böckerna fann min sympati. Den här boken, som ju blivit en populär film, började mycket mer lovande. En mobbad kille lär känna en mystisk flicka som bor i samma hyreshus. Det visar sig snart att hon inte är någon vanlig flicka...kanske hon rent av inte är en flicka. Hur som helst är första halvan av boken spännande och man vill komma vidare. Men sedan börjar den i mitt tycke spåra ur. Det blir för mycket vampyrhistoria och sista delen får jag tvinga mig igenom. Synd, för den började bra. Betyg 3/10

Av Schrink - 17 januari 2009 08:12

Än har inte Let´s dance lyft på något sätt. Jag såg halva (efter kl nio är På spåret var slut). Det blir lite uttjatat hela konceptet. Sen är vissa saker lite märkliga. Nu är jag långt ifrån nån dansexpert men hur kan Kitty få lägre poäng än CarlJan och Elisabet tex. Uppträdandemässigt är hon ju under all kritik, hon borde inte ställa upp i tävlingar när hon inte kan ta kritik på någon nivå men ändå. Är det en tävling så är det. Nu var det egentligen inte så mycket ljuspunkter dansmässigt och det är bra att de sänkt betygsnivån från tidigare år för det är ju löjligt att börja dela ut tior (det kommer nog ändå vad det lider). Jag kommer nog att hålla mig till På spåret. Filip och Fredrik är lysande på alla sätt och jag hoppas de går vidare.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards