Guldkorn

Alla inlägg under september 2011

Av Schrink - 13 september 2011 23:16

Sett fram mor denna fiöm m Tom Hanks och Julia Roberts men den var ganska seg. Hanks tror han ska nli Månadens medarbetare men istället får han sparken. Han får inget nytt jobb och bärjat istället på universitetet. Där är Roberts lärare. Feel good men som sagt rätt seg. Betyg 5/10

Av Schrink - 13 september 2011 07:37

Det är inte så dumt att få gå på bio med världens finaste barnbarn (jag har två finaste, andra har SINA finaste. Det är e självklarhet i livet att man tycker man går bredvid en prinsessa, även om hon bara hade randiga mysbrallor och prickiga stövlar). Det var en chansning för hon hade inte riktigt gillat 3D förra gången me det fanns bara en barnfilm att välja på. Det gick hem. Ett tag stod hon upp, hoppande och sa (med hög röst, jag som tycker det är så pinsamt att störa folk på bio) "de är så söta, de är så söta". Men övriga i den halvtomma salongen var ju av samma klientel så det var nog ok. Smurfarna jagas av Gargamel förstås (ja vi som läst smurfhistorier tidigsre vet att det alltid är Gargamel som är elakingen) men kommer undan genom att hoppa in i ett vattenhål. Det visade sig leda till New York där ett gäng smurfar råkar hamna hos en familj där frun är gravid och maken inom två dygn måste få till en briljant annons för ett make up-företag. Jag betygsätter inte själv. 3D-effektrrna varierade några var mycket bra, vissa bitar ganska platta. Jag skulle tro att mitt barnbarn skulle sätta omkring 9/10 om jag går efter utropen och kommentarerna. Inklusive pop cornen som hon åt så mycket av att hon nästa spydde och coca colan som gjorde att vi just så pass hann hem innan hon SPRANG in från bilen och på toan. En mycket trevlig kväll (hon somnade spelande på mon Ipad medan jag och min man såg de underbara TV-serien Lykke.

Av Schrink - 9 september 2011 23:34

Journalisten Dicte och hennes pojkvän bor grannar med en familj vars hus brinner ner. Paret är bortrest och ytterligare en släkting är borta. Dictes dotter hittar så en död kvinna...mördad.Jag har lyssnat på denna bok under resa till Paris och har nog varit för okonventrerad för att göra boken rättvisa. Den är ok men rätt medelmåttig, 4/7

Av Schrink - 2 september 2011 19:03

Åker till Paris för att delta i en jobbkongress. Man brukar bli inspirerad av att höra lote nyheter (ibland är det väl inte så mycket nytt men då vet man ju att Umeå inte ligger alltför långt efter). Vi hoppas väl hinna med lite god mat också och så ska vi hälsa på en bekant till min resekamrat på söndag kväll. Tyvärr verkar vädret inte stå på vår sida men jag har packat paraplyet.

Av Schrink - 1 september 2011 06:33

Steve Carell spelar den sviknaäkta mannen vars fru, spelad av Julianne Moore, varit otrogen och vill skiljas. Av en slump möter Carell Ryan Gosling på en bar och denne charmör lovar att ge Carell ny image och lärahonom hur man får kvinnor i säng. Själv lyckas han med alla (utom den där rödhåriga juridikstudenten). Det är en tragikomisk historia som svackar en del i mitten av filmen men sedan händer något helt oväntat son verkligen sätter knorr på historien. Tyvärr är slutet lite segt och ...ja nu kan jag ju inte avslöja mer men vissa pinsamma händelser som jag HATAR på film finns med och det drar ner betyget till 6/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards