Guldkorn

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Schrink - 19 maj 2011 21:54

Alltås den här dagen har varit lite av en mardröm. Det började bra med bilresan från Umeå söderut. Vi åt sen lunch i Uppsala och hade nästan tre timmar på oss att köra till Värtahamnen för att checka in på båten tull Helsingfors. Vi hade såååå sett fram emot konserten med Dr Hook. Men det var bilköer utanför Stockholm och sen körde vi fel gång på gång på gång. En kvart innan båten skulle gå insåg vi ju vad som skulle hända, vi missade båten. Jag ringde Silja line och det gick inte att boka om, går inga dagbåtar. Vad gör man då när man kört över 60 mil? Vi bokade en restresa till Riga imorgon, bokade hotellrum i Uppsala och körde på vägen dit fel och hamnade på en parkering på Arlanda. Sen hamnade vi på e alldeles för dyr restaurang och så upptäckte jag att visakortet var borta. Efter tre vändor till bilen hittade min man kortet under bilen. Det är en konstig känsla när man väl måste acceptera att..ja, nu har vi missat båten. Jag har så extremt dåligt lokalsinne och har valsat runt i alla möjliga städer men ändå aldrig missat nån avång förr. Vi får hoppas att Ray Sawyer sjunger riktigt uselt nu...nä, de som lyckats ta sig till Helsingfors får säkert en trevlig kväll. Jag och min man har alltid älskat deras musik. Nu får dey vara slutgnällt, imorgpn måste vi vara pigga så vi hittar till frihamnen. Vi åker klockan tio, båten avgår klockan 17. Hoppas vi hinner.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards