Guldkorn

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Schrink - 22 januari 2011 08:41

Vi fick skjuts av sonen , min man hade faktiskt inte ätit på Rex annat än en gång på uteserveringen. De hade sin sedvanliga januarirea. Min förrätt, ren med svamp, var himmelskt god. Till det drack jag (hade tagit vinpaket) en Valpolicella allegrini (är inte hundra på namnet), gott (senast jag var där var rödvinet uselt). Till huvudrätt hade vi båda tagit röding med knaperstekt bacon, tranbär och mos. Till det ett vitt australiensiskt vin ocjag gillar egentligen aldrig vita viner (några undantag).maken tog även nån chokladefterrätt (inte god, jag smakade men han var nöjd).Förresten tog vi fördrink också, white lady till mig, sedvanlig gin och tonic till min man. På det stora hela var middagen mycket god. Ibland hör man rykten att kvaliteär sämre undet januari men vi var väldigt nöjda ( det var ju mitt eget fel att jag tog vinpaket trots att jag förstod att ett vin skulle bli vitt).Betyg...maten full pott men rex har onödigt högapriser på vin ( öl o drinkar met ok) o det drar ner lite men 8/10 blir det. Maten tio absolut med tanke på reapriserna.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards