Guldkorn

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Schrink - 25 september 2010 19:26

Uppläsare Magnus Roosman.

Tre unga pojkar dödar Claudio Chavez och man hittar ett avbrutet mans-tecken. Jakob Holt och Linda Checker sätts på fallet, samtidigt som båda har vissa privata problem. Snart dödas fler personer, på olika ställen och med en gemensam faktor, Ares tecken.

Liksom tidigare Buthler-Öhrlund-deckare är det här en spännande historia och även kringhistorierna om huvudpersonerna är spännande och ger krydda åt det hela. Även om spänningen inte alls är i nivå med Grannen så kan jag utan tvekan rekommendera detta. Betyg 5/7

Av Schrink - 25 september 2010 14:01

att frankera brev. Jag har samlat på frimärken sedan sjuttio-talet och har mängder av häften. De är lite svårsålda som samlarobjekt så jag har börjat använda en del (utan ryggtryck, cylindersiffror, kontrollnummer o annat speciellt) för att frankera brev (dotterns affärande på Tradera kräver en del i frimärksväg). Men halva framsidan på breven belamras med dessa frimärken eftersom frankeringsvärdet är ganska lågt. Men så mycket mer arbetade frimärken Sverige hade tidigare, nu är det mest digitala kitsch-bilder. Slania var väl störst i världen på sin tid när det gällde gravyr av frimärken.

Av Schrink - 25 september 2010 13:57

Igår fick vi ett infall och for till Taj Mahal, en indisk restaurang i centrala Umeå. Det var rätt uppbokat men till sist fick vi bord (ett bra tips är att boka på fredag-lördag). Vi fick vänta rätt länge på menyn och på efterrätten men maten var riktigt bra. Jag åt friterad kyckling i mintsås till förrätt, kungsräkor i ganska stark sås till huvudrätt och friterade bananer med glass till efterrätt. Jag drack Zinfandel Temptation (om jag minns rätt), min man drack indiskt öl. Kingfisher (som han inte tyckte var nån höjdare). Men maten ger 8/10, det var dessutom väldigt prisvärt med vår "2-för-1-kupong", 515 kr inkl dryck för båda. Vi kommer nog att gå dit igen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards