Guldkorn

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Schrink - 5 september 2010 21:42

Tack vare en bekant som råkat hitta min blogg har jag hittat en riktigt bra grupp som jag aldrig hört talas om - Kite. Tack och lov för Spotify för där hittade jag många grymma låtar. Bifogar en youtube-fil med en av låtarna.

Av Schrink - 5 september 2010 10:09

Jag brukar inte gilla att anknyta till mitt jobb men jag ska göra ett undantag, dock i komikbranschen. Det fanns en TV-serie på 80-talet som hette Smygtittarna. Den har tyvärr aldrig släppts på DVD, möjligen var jag och min man de enda fanatiska anhängarna av serien men så mycket har vi nog aldrig skrattat. På youtube har jag hittat ett klipp från den serien, Sissela Kyle och Jonas Hallberg gör en Bergman-inspirerad liten sak som kallas Ångest. Varsågod.

Av Schrink - 5 september 2010 10:07

Jag vet att Schrink är en felstavning men det har en orsak. För några år sedan (jag och min man skulle pröva oss på poker på nätet, något som fick ett ganska snabbt slut för vi är urdåliga på detta) skulle jag ju ha ett alias. Shrink passar bra för det är ju det jag är men det var upptaget och då ändrade jag bara stavningen. Sen har jag använt det användarnamnet på ganska många ställen och det har liksom blivit jag. Svårare än så var det inte.

Av Schrink - 5 september 2010 09:49

En av livets knäckefrågor och en fråga som jag och ena dottern dryftar nästan dagligen (ja jag vet, vi är rätt filmgalna. Vi har dessutom ganska lika åsikt om filmer även om hon envisas med att filmer som 300 och Troy kan platsa på listan och nu är ju det här MIN lista så de filmerna finns absolut inte med).

Rangordningen på filmerna varierar med stämningsläge men vissa filmer kan man bara inte se för många gånger (har blandat olika genrer och inte tagit med senaste årets storfilmer eftersom jag inte vet om de kommer att hålla i längden. Annars är väl Avatar och Inception ganska självklara för mig):

  • Mannen med järnmasken
  • The scarlet pimpernel (med Antony Andrews)
  • Titanic
  • Burn after reading
  • Min kusin Vinny
  • Unga kvinnor
  • Nyckeln till frihet
  • Walk the line
  • Stolthet och fördom (miniseriern med Colin Firth förstås)
  • Borta med vinden (alltså den filmen tål tidens tand)
Av Schrink - 5 september 2010 09:40

Lite halv-dålig kvalitet men ändå. Nog inser ni ju att ni MÅSTE gå på Jazzfestivalen om DOM kommer.

www.yourube.com/watch?v=OfMRAMHHwIQ


Av Schrink - 5 september 2010 09:00

Vi såg Fristad på Rådhustorget igår. Bra som vanligt, John hade skrivit en ny låt som var riktigt bra, lite lugnare. Ska man ha nån mer kritisk åsikt är det att kanske att inte köra en instrumentell låt så tidigt i programmet plus jobba på mellansnacket. Men de är riktigt bra och ni Umebor (och alla andra också) som inte hört och sett dom---gör det. Det ryktas lite att de kan dyka upp på jazzfestivalen igen och förra årets gig där var det bästa jag sett av dom. MISSA INTE.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards