Guldkorn

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Schrink - 19 augusti 2010 23:32

Jag kan bli riktigt euforisk av bra deckare. Och nu pratar jag inte om böcker utan om film. Vi har köpt säsong ett av Livvakterna för av nån anledning missade vi den när den gick på TV. Ikväll har vi sett ett väldigt spännande avsnitt och efter en kort paus blev det Luther på TV4. Grymt snyggt intro till den serien också. Och riktigt spännande avsnitt, jag bara älskar den narcissistiska mörderskan (mörderska- vilket underbart ord förresten) som Luther hela tiden måste få hjälp av.


Jag är också lite sugen på att köpa boxen med serien Örnen (samma personer som gjort Örnen, Mordkomissionen och Livvakterna), vi får väl se hur det blir med den saken för jag är också sugen på säsong 7 och 8 av Waking the dead och är inte så stadd vid kassa just nu. Det blir till att hålla i slantarna (nåt jag är riktigt dålig på).

Av Schrink - 19 augusti 2010 16:56

Jag tror det här är första boken jag läser eller hör av Bodil Mårtensson. Justine är en speciell person, hon är Aspergare (precis så uttrycks det i boken med betoning på att man ÄR Asperger, man HAR inte Asperger) och dessutom polis inom en ny specialgrupp för personer med särskild observationsförmåga. Nu åker hon på en båttur och just där och då tar en terroristgrupp med ganska heterogen sammansättning båtens passagerare som gisslan.


En tämligen ordinär historia, men Justine är en frisk fläkt med sitt konkreta tänkande. Nu blir det ju oftaalltid lite schablonmässiga beskrivningar av alla typer av personligheter och så är det väl här också men boken är ändå rätt okej. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards