Guldkorn

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Schrink - 4 augusti 2010 21:15

Vi bodde på hotell Villa sunflower 1 i Alanya. Ett för pengarna mycket fräscht (och rent, inga kryp och rejäl städning dagligen inkl disk) hotell. Men betjäningen var så patetiskt dålig att vi till slut bara skrattade åt det. Vi som hade halvpension behandlades som andra klassens gäster och fick vissa dagar inte äta utomhus trots att det var 35grader och ingen aircon inne. Sedan fick vi ljummet vatten, vänta på betalningen upp emot 45 min, snorkig uppsyn m.m Vi åt ute några kvällar trots halvpensionen och där var betjäningen en helt annan. Annars var vädret superbt, nästan för varmt men vi hade bra aircon på rummet. Jag hann läsa ett antal böcker och sen köpte vi givetvis varsinn skinnjacka. Vi blev antagligen lurare, det blir man väl jämt men vi spelade då med i spelet med äppelte, dramatik, låtsas bli förolämpad och gå därifrån och vi är ändå ganska nöjda. Och så har jag köpt två riktigt snygga lyktor som jag ska montera in led-belysning i.


Men som vanligt skönt att vara hemma. Brukar ju dröja nån vecka innan man börjar längta till nästa resa.

Av Schrink - 4 augusti 2010 21:09

Keplers nya deckare har jag läst via elib, ett praktiskt sätt att läsa nya böcker. Här gäller det att göra affärer genom att lägga en sak i ena vågskålen och en annan sak i den andra. Mer säger jag inte för jag vill inte kasta ut spoilers. Huvudkaraktärerna Joona och den sagolika fröken Bauer ger tyvärr ett lite slätstruket intryck och det är synd. För det är en mycket bra intrig och det märks ju att de kan skriva. Och det är både spännande och engagerande. Jag  bara älskar en av de som ingår i intrigen, den nyinsatte chefen för svensk vapenexport Alex. Det är verkligen en person som går in under skinnet på åtminstone mig och det höjer betyget (trots de något bleka huvudpersonerna) till 6/7. Den här är bättre än Hypnotisören.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards